سناتور روسی: سیاست ناتو برابر روسیه تغییری نکرده است

کدخبر: ۳۱۴۹۶۳
اقتصاد نیوز: رئیس کمیسیون امور بین‌الملل شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) گفت که هیچ نکته جدیدی در استراتژی ناتو درباره بازدارندگی روسیه و گفت وگو با این کشور که در سند نهایی نشست ناتو در لندن منعکس خواهد شد، نمی‌بیند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از میزان، کنستانتین کاساچوف به خبرگزاری دولتی تاس گفت: در واقع هیچ نکته جدیدی در سند نشست ناتو در لندن وجود ندارد.

یک مقام دولت آلمان  اعلام کرد که در نشست ناتو بیانیه‌ای صادر خواهد شد که در آن بر تداوم سیاست «بازدارندگی و گفت‌وگو با روسیه» تاکید خواهد شد.

کاساچوف گفت: این همان منطقی است که ناتو در پنج سال اخیر در بیانیه‌های خود از آن پیروی کرد. این منطق فقط در بیانیه‌ها بوده و در واقع هیچ نوع بازدارندگی در مورد روسیه نبوده و گفت‌وگویی هم صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: آنچه که ما هم‌اینک شاهد هستیم گفتار یک طرفه و تلاش برای ترساندن است که جایگزین منطق قبلی ناتو شده است و در واقع در شرایط کنونی به گفته‌های طرف مقابل توجه نمی‌کنند.

رئیس کمیسیون امور بین‌الملل شورای فدراسیون گفت: این گونه بیانیه‌های ناتو را باید باتوجه به اوضاع داخلی این پیمان که دور از شرایط ایده‌آل است مورد توجه قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: آخرین نظرسنجی مرکز امور بین‌المللی اتحادیه اروپا نشان داد که حمایت از ایالات متحده امریکا در بین اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا به پایین‌ترین سطح سقوط کرده است.

وی گفت: از ۵۳ تا ۸۵ درصد پاسخ دهندگان گفتند که در صورت وقوع مناقشه بین روسیه و آمریکا تمایلی برای طرفداری از یکی از دو طرف ندارند.

کاساچوف افزود: در المان فقط ۲۲ درصد مردم می‌خواهند تحت پوشش دفاعی بمب‌های هسته‌ای آمریکا بمانند و ۶۶ درصد می‌خواهند روابط نزدیک‌تر با روسیه داشته باشند.

مقام روس خاطرنشان کرد: وضعیت در سطوح عالی (حکومتی) هم دور از شرایط ایده‌آل است زیرا دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از قصد کشورش برای کاهش پرداخت سهمیه این کشور در بودجه ناتو سخن گفته است و ترکیه هم به عملیات نظامی در سوریه ادامه می‌دهد و انتقادات متحدان خود در ناتو را نادیده می گیرد.

وی افزود: امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه هم می‌گوید که مغز ناتو مرده است. بدن با مغز مرده چکار می‌کند؟ برای مدتی از رفلکس‌ها پیروی می‌کند واکنش اصلی ناتو با روسیه ارتباط دارد. این اصل اساسی است و بهترین ابزار برای رفع اختلافات داخلی است که برای توجیه موجودیت ناتو در جهان چندقطبی بکار گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: با تشدید مسائل درونی ناتو، اظهارات تند درباره روسیه نیز افزایش خواهد یافت.

گفتنی است روابط روسیه و ناتو پس از حوادث سال ۲۰۱۴ اوکراین و روی کار آمدن دولت غربگرا در آن کشور تیره شده است.

ناتو از آن سال روابط و همکاریها با روسیه را قطع کرده و در نزدیکی مرزهای این کشور در دریای بالتیک و منطقه دریای سیاه رزمایش‌های بین‌المللی برگزار می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید