دلجویی پادشاه عربستان از ترامپ پس از تیراندازی مرگبار یک عربستانی در فلوریدا

کدخبر: ۳۱۵۲۰۷
اقتصادنیوز: پادشاه عربستان پس از تیراندازی یک سعودی در پایگاه هوایی فلوریدا که به کشته شدن ۴ تن منجر شد، در تماسی تلفنی از رئیس جمهوری آمریکا دلجویی کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا جمعه‌شب در پیامی توئیتری از تماس تلفنی «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان درباره حادثه تیراندازی در پایگاه هوایی ایالت فلوریدا خبر داد.

ترامپ نوشت: سلمان پادشاه عربستان لحظاتی پیش تماس گرفت تا تسلیت صمیمانه و همدردی خود را با خانواده‌ها و دوستان جنگجویانی که در حمله [پایگاه هوایی] پنساکولا در فلوریدا کشته و زخمی شدند، ابراز کند.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: ملک [سلمان] گفته که مردم [عربستان] سعودی به شدت از اقدام وحشیانه عامل تیراندازی خشمگین هستند و این فرد به هیچ شکل و نحوی نماینده احساسات مردم عربستان که دوستدار مردم آمریکا هستند، نیست.

این پایگاه هوایی نیروی دریایی آمریکا در ایالت فلوریدا روز جمعه شاهد چندین تیراندازی بود و منابع رسانه‌ای از کشته شدن چهار نفر از جمله عامل این تیراندازی خبر دادند.

یک مقام آمریکایی گفت که عامل تیراندازی یک دانشجوی علوم هوایی اهل عربستان سعودی بوده و احتمال تروریستی بودن این حادثه در حال بررسی است.

پیشتر دفتر فرمانداری شهرستان اسکامیا با تایید این تیراندازی گفته بود: در این تیراندازی پنج غیرنظامی و دو مامور پاسگاه محلی زخمی شده اند.  

تیراندازی در یک ساختمان آموزشی ۲ طبقه روی داد.

این دومین تیراندازی در پایگاه‌های نظامی آمریکا در این هفته بوده است. دو روز پیش نیز رسانه‌های آمریکا اعلام کردند تیراندازی در پایگاه هوایی و دریایی «پرل هاربور» در جزایر هاوایی، سه کشته و یک زخمی برجای گذاشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید