ترامپ خواستار اعدام تیرانداز کنیسه پنسیلوانیا شد

کدخبر: ۲۴۷۵۰۷
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور آمریکا ضمن محکوم کردن فرد مسلحی که در یکی از کنیسه‌های ایالت پنسیلوانیا تیراندازی کرد و باعث کشته شدن هشت تن از مردم شد، این ضارب را یک دیوانه خطاب کرد و گفت: این ضارب باید اعدام شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پیش از سفر به ایلینوی برای شرکت در یک سخنرانی انتخاباتی به خبرنگاران گفت: هرکسی که اقدام مشابهی همچون حمله روز شنبه علیه مردم بی‌گناه انجام دهد، باید بهای آن را به شدیدترین حالت ممکن بپردازد.

وی از اینکه مسائل بسیار وحشتناکی درخصوص نفرت و انزجار رخ می‌دهد انتقاد کرده و گفت: اگر گارد مسلح در این کنیسه مستقر بود چنین تیراندازی رخ نمی‌داد.

ترامپ گفت: اگر این کنیسه یک گارد مسلح در داخل داشت، آنها قادر بودند تا فورا مانع ضارب از تیراندازی شوند.

ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا تمامی مکان‌های نیایش و عبادت باید مجهز به گارد مسلح شوند یا خیر، گفت: از فکر کردن درخصوص این مساله بیزارم قطعا این یک گزینه است. ما در جهانی زندگی می‌کنیم که مشکلاتی بسیاری در آن وجود دارد.

ترامپ ضمن تاکید بر احتمال سفت و سخت تر کردن محدودیت‌های تسلیحاتی در واکنش به این تیراندازی گفت: تیراندازی روز شنبه ارتباط کمی با قوانین تسلیحاتی دارند. اگر آنها گارد مسلح در داخل داشتند نتیجه این حمله می‌توانست بهتر باشد.

ترامپ در پاسخ به این سوال که چه اقدامی می‌تواند برای متوقف کردن چنین خشونت‌هایی انجام شود، گفت: باید حکم اعدام را درخصوص چنین خشونت‌ها و حملاتی رواج دهیم.

وی افزود: ما باید قوانینمان را درخصوص اعدام سفت و سخت تر کنیم. وقتی برخی افراد چنین کاری انجام می‌دهند باید با حکم اعدام روبرو شوند. ما باید برای متوقف کردن چنین خشونت‌هایی حکم اعدام را رواج دهیم.

در همین حال مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا نیز ضمن محکوم کردن این تیراندازی گفت: در آمریکا جایی برای خشونت یا یهودستیزی وجود ندارد و این بدی باید پایان یابد.

تیراندازی شنبه صبح در کنیسه "درخت زندگی" در پیتزبورگ ایالت پنسیلوانیا جان هشت تن را گرفت و باعث زخمی شدن چندین تن دیگر شد. ضارب "رابرت بوئرز" معرفی شده که تحت بازداشت است.

پنس در مراسمی با حضور جمهوری‌خواهان محلی در لاس‌وگاس گفت: این خشونت در پیتزبورگ درواقع حمله به ارزش‌های آمریکایی بود.

وی افزود: این تیراندازی تنها جنایی نبود بلکه شیطانی نیز بود. این تیراندازی درواقع حمله به آمریکایی‌های بی‌گناه و آزادی مذهبی ما بود.

مایک پنس همچنین قبل از این سخنرانی توئیتی منتشر کرده و در آن نوشت: برای تمامی قربانیان، زخمی شدگان، خانواده‌هایشان و افسران پلیس شجاع کشورمان که اولین واکنش را به این حمله نشان دادند دعا می‌کنم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید