تصویب نهایی ۸ قطعنامه علیه اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل

کدخبر: ۳۱۶۲۶۰
اقتصادنیوز: مجمع عمومی سازمان ملل هشت قطعنامه علیه اسرائیل را که پیشتر به تصویب کمیته چهارم این مجمع رسیده بود، تصویب کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری آناتولی نوشت، مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تصویب نهایی و قاطع هشت قطعنامه ضد اسرائیلی،‌ اقدامات این رژیم را محکوم کرد.

در این قطعنامه‌ها محاصره زمینی، هوایی و دریایی غزه، شهرک‌سازی در اراضی اشغالی، ‌اقدامات تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان علیه شهروندان فلسطینی در اراضی اشغالی و نیز تخریب منازل و بازداشت‌های خودسرانه و زندانی کردن فلسطینی‌ها محکوم و بر بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه و کاشانه خود تاکید شده است.

در قطعنامه مربوط به جولان سوریه، از رژیم صهیونیستی خواسته شده تا به قطعنامه‌های مصوب سازمان ملل درخصوص جولان عمل کرده و به اشغال این منطقه پایان دهد. همچنین رژیم صهیونیستی از اعطاء حق شهروندی اسرائیل به ساکنان جولان سوریه منع شده است.

در قطعنامه‌ای دیگر با اشاره به وضعیت اسفناک اجتماعی و اقتصادی آوارگان فلسطینی و نیز وضعیت شدیدا بحرانی آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی (آنروا)، از تمامی کشورها،‌ آژانس‌های تخصصی و سازمان‌های غیر دولتی درخواست شده است از تلاش‌ها و اقدامات آنروا در کمک رسانی به آوارگان فلسطینی حمایت کنند. در این رابطه، قطعنامه مربوط به ادامه فعالیت‌های این نهاد امدادرسانی با رای مثبت اکثریت اعضاء به تصویب رسید.

این هشت قطعنامه پیشتر در کمیته ویژه امور سیاسی و استعمارزدایی مجمع عمومی سازمان ملل موسوم به "کمیته چهارم" تصویب شده بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید