سخنگوی جبهه پایداری: در ایران بیشتر از غرب آزادی وجود دارد/ اگر کسی حرف رفراندوم بزند خلاف قانون اساسی است

کدخبر: ۳۱۷۷۹۸
اقتصادنیوز: سخنگوی جبهه پایداری گفت: مایه تاسف است که می‌گویند در کشور آزادی نیست در اینجا حتی در برخی موارد بیشتر از غرب آزادی وجود دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، مجید متقی‌فر سخنگوی جبهه پایداری در نشست خبری امروز سه‌شنبه سوم دی‌ماه ۹۸ گفت این نشست خبری به مناسبت بزرگداشت ۹دی هست و علاقه‌مندیم پیرامون این حماسه صحبت کنیم که البته برنامه‌ای روز یکشنبه در مسجد امام صادق میدان فلسطین از ساعت ۱۴ و۳۰ با حضور محمدتقی مصباح برگزار می‌شود.

وی در تشریح روز ۹ دی اظهار داشت: هنوز بعد از حدود ۱۰ سال حق این روز ادا نشده است، ۹ دی یک روز و حماسه ملی است که همسنگ ۲۲ بهمن است. این روز مشت محکم و دموکراتیکی بر دهان فتنه‌گران داخلی و خارجی بود و نشان داد که مردم بر آرمان‌های نظام پایبند هستند؛ این در حالی است که جریان مقابل در رسانه‌های خودشان به ۹ دی اشاره نمی‌کند.

سخنگوی جبهه پایداری یادآور شد: این روز خواستگاه مردمی داشت و باعث شد یک گسستی بین جریاناتی که مردم را درک نمی‌کنند، ایجاد شود.

وی افزود: علاقه‌مندیم در داخل کشور اتحاد و یک‌پارچگی ایجاد شود. ۹ دی روزی است که استکبار جهانی دنبال براندازی نظام بود فلذا همه ما باید یکپارچه از این روز دفاع کنیم. ۹دی یک حرکت و پدیده خاص بود حتی برگزار کنندگان آن پیش‌بینی نمی‌کردند که چینین جمعیتی بیاید.

متقی‌فر تصریح کرد: ما چون یک جریان گفتمانی هستیم تا اینکه سیاسی باشیم، کار سیاسی را در ذیل کار گفتمانی انجام می‌دهیم و لازم دیدیم که اطلاع‌رسانی وسیعی داشته باشیم و هر کسی به هر طریقی که بتواند مطالبات مردم را در این روز رسانه‌ای کنند.

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب حتی یک رسانه ضعیف که بتواند مطالبات مردم را انعکاس دهد وجود نداشت، گفت: مایه تاسف است که می‌گویند در کشور آزادی نیست در اینجا حتی در برخی موارد بیشتر از غرب آزادی وجود دارد.

متقی‌فر با اشاره به اینکه اصحاب فتنه را مردم از صحنه بیرون راندند، چرا که با آن گسترگی، سیستم نمی‌توانست جلوی آن بیایستد، تاکید کرد: باید دید مطالبات مردم چیست نه اینکه عده قلیلی چه می‌خواهند و این در حالی است که در بدنه، مردم به آرمان‌ها پایبند هستند.

وی افزود: در روز ۹ دی جمهوریت علیه اشرافیت فتنه انگیز شورید و مقابل اشرافیتی که می‌خواست نظام را زمین بزند، ایستاد.

سخنگوی جبهه پایداری در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه چرا از روز ۹ دی به عنوان آشتی و وحدت ملی یاد نمی‌شود، گفت: موضوع ۹ دی اتحاد ملی است اما اینکه که بین گروه‌ها احزاب و نخبگان وحدت ایجاد شود به معنی اتحاد مردمی نیست، باید ببینم فلسفه وجودی این روز چه بود که می‌دانیم این روز در پی اتفاقی تلخ و فتنه‌انگیزی بود.

وی با بیان اینکه حلقه‌های اصلی و سران اتفاقات سال ۸۸ با توجه به اینکه سیاستمدار بودند، می‌دانستند که اتفاق موجود براندازی است، گفت: می‌گویند تا کی فتنه؟ تا ریشه فتنه کنده نشود مبارزه ادامه دارد فتنه چیزی نیست که یک روزه تمام شود چرا که ریشه دارد.

وی افزود: اکنون هم می‌گویند فتنه‌ای نبوده و سوءتفاهم بوده است. در دستگیری‌ها هم فقط کسانی که موثر بودند و بیشترین اثر را داشتند دستگیر شدند و با سایر مردم کاری نداشتند.

متقی فر با بیان اینکه آرمان مردم اسلام است و اکثریت مردم اسلام را می‌خواهند، بیان کرد: مردم با بیش از ۹۸ درصد آرا به جمهوری اسلامی رای دادند؛ اسلامیت و جمهوریت از هم تفکیک‌پذیر نیست.

وی تصریح کرد: سران فتنه مورد رأفت اسلامی قرار گرفتند چرا که اگر محاکمه شوند قطعا باید اعدام شوند چون اهل بغی هستند.

سخنگوی جبهه‌پایداری با بیان اینکه نظام شکیبایی نشان داد، گفت: چون اسلام به ریزش عقیده ندارد و به تربیت و اتحاد و بیدار کردن مردم عقیده دارد در مورد این افراد شکیبایی کرد. باید بپذیریم که این نظام اسلامی است و تحصیل‌کردگان غرب باید بدانند که در این چارچوب باید عمل کنند.

وی افزود: در شورای شهر موجود تهران از اصحاب فتنه هستند و پرونده باز امنیتی دارند؛ همه به ما انتقاد می‌کنند و علتش این است که می‌خواهیم اندیشه امام را بسط بدهیم.

متقی فر ادامه داد: برخی هم می‌گویند سال ۵۷ اتفاقی افتاد و دیگر انقلابی بودن معنا ندارد و به همین دلیل به سمت مذاکره رفتند. مذاکره کردیم حاصل آن چه شد، خود مذاکره‌کنندگان می‌گویند که نتیجه‌ای نداشته است.

وی تصریح کرد: بیایید برجام را به رفراندوم بگذارید آیا رای می‌آورد؟!

سخنگوی جبهه پایداری در پاسخ به اینکه آیا با رفراندوم در سایر موارد هم موافق است، گفت: افرادی که رفراندوم را مطرح می‌کنند جز وظایفشان نیست و غیرقانونی است رفراندوم را فقط رهبری می‌تواند انجام دهد و اگر کسی حرف رفراندوم بزند خلاف قانون اساسی است.

وی درباره حضور در انتخابات و ائتلاف با دیگر جریان‌های سیاسی، گفت: اولویت ما به لیست واحد رسیدن است و با توجه به شاخص‌های مشترک می‌خواهیم لیستی ارائه بدهیم و آنطور که در رسانه‌ها مطرح می‌شود با جریان‌های دیگر انقلابی مشکلی نداریم و دوست داریم که همیشه مثل ۹ دی باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید