جزئیات دومین روز رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین در اقیانوس هند

کدخبر: ۳۱۸۳۷۳
اقتصادنیوز: سخنگوی رزمایش مشترک دریایی ایران، روسیه و چین به بیان جزئیات دومین روز برگزاری این رزمایش پرداخت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، امیر دریادار غلامرضا طحانی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش و سخنگوی رزمایش مرکب ایران، روسیه و چین خاطرنشان کرد: در جریان دومین روز برگزاری رزمایش مرکب دریایی ارتش‌های ایران، روسیه و چین، بر اساس طرح‌های از پیش تعیین شده، ناوگروه‌ها از محل‌های استقرار خود جدا شدند و به مناطق تمرین گسترش پیدا کردند.

وی با بیان اینکه «پیش از انجام هر تمرینی، منطقه تمرین باید مورد پایش سطحی و هوایی قرار گیرد»، اظهار کرد: برای انجام پایش‌های سطحی و هوایی منطقه رزمایش، استفاده از یگان‌های شناور و پروازی در دستور کار قرار دارد؛ در همین راستا در حال حاضر این یگان‌ها مشغول پایش و رصد اهداف مورد نظر در منطقه تمرین هستند و پس از انجام تصویربرداری و پایش‌های مربوطه، این اطلاعات به اشتراک گذاشته می‌شود.

سخنگوی رزمایش مرکب ایران، روسیه و چین گفت: بعد از تجزیه و تحلیل‌ اطلاعات پایش شده توسط یگان‌های شناور و هوایی در ناو سرفرماندهی که یکی از ناوهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی است، این اطلاعات به یگان‌های شرکت کننده در رزمایش توزیع می‌شود و این یگان‌ها برای انجام تمرین‌های تیراندازی علیه اهداف سطحی که در منطقه رزمایش پیش‌بینی شده است، آماده می‌شوند.

رزمایش دریایی مرکب ایران، روسیه و چین از روز گذشته (جمعه ۶ دی‌ماه ۱۳۹۸) آغاز شده و تا نهم دی‌ماه در منطقه شمال اقیانوس هند و دریای عمان ادامه خواهد داشت. در این رزمایش، تمرینات تاکتیکی متنوعی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزادسازی شناور مورد تعرض قرار گرفته و تیراندازی علیه اهداف مشخص در دریا توسط یگان‌های سه کشور انجام خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید