احتمال قوی تعلیق یا رد FATF در جلسه امروز مجمع/ روحانی، وزرا و نمایندگان به رهبری نامه نوشتند

کدخبر: ۳۱۸۹۹۴
اقتصادنیوز:‌ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ممکن است در جلسه امروز مجمع، لوایح پیوستن به کنوانسیون‌های FATF تعلیق یا مشروط به رفع تحریم‌ها شود یا اصلاً رای نیاورد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، حسین مظفر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بررسی لوایح مرتبط با FATF در جلسه امروز (چهارشنبه) مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: موافقان و مخالفان هر کدام استدلال‌های خودشان را دارند، امّا استدلال مخالفان نتوانسته اعضای مجمع را قانع کند.

وی تصریح کرد: باعث شگفتی است که موافقان پیوستن به FATF در حالی که هیچ مزایا و دستاوردی برای آن تصویر نمی‌کنند، اصرار بر تصویب لوایح مرتبط با FATF دارند.

مظفر، تجربه برجام را یادآورد شد و گفت: ما در برجام تمام تعهدات خود را عملی کردیم ولی نه آمریکا و نه اروپایی‌ها به هیچ‌کدام از تعهدات خود عمل نکردند و برجام هیچ دستاوردی برای ما به ارمغان نیاورده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نباید ساده‌اندیشی و خوش‌باوری گذشته را ادامه بدهیم، اظهار داشت: به‌همین خاطر مجمع تشخیص مصلحت نظام با دقت، لوایح مرتبط با FATF را بررسی کرد و تصمیم‌گیری درباره آن طول کشید.

مظفر به نامه‌های رئیس‌جمهور، معاون اوّل رئیس‌جمهور، وزرا و برخی نمایندگان مجلس به مقام معظّم رهبری برای پیوستن به FATF اشاره کرد و گفت: رهبر معظّم انقلاب همه این نامه‌ها را به مجمع ارجاع دادند و تاکید کردند که با دقّت تمام بررسی شود.

وی با بیان اینکه کارشناسان به‌طور مفصل درباره پیوستن به FATF بحث کرده‌اند، تصریح کرد: علی‌رغم همه این بحث‌ها، هنوز نتوانسته‌اند یک دستاورد مثبت را برای پیوستن به FATF  تعریف کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید