اولین گفتگوی ظریف پس از شهادت سردار سلیمانی/ این اقدام، تروریسم دولتی است

کدخبر: ۳۱۹۲۴۱
اقتصادنیوز: وزیرخارجه کشورمان اقدام آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و همچنین تعدادی از مقامات حشد الشعبی را تروریسم دولتی عنوان کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزیر امورخارجه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با تاکید بر تروریسمِ دولتی بودن اقدام امریکا در ترور فرماندهان محور مقاومت اظهار داشت: اقدام امریکا نقض حاکمیت عراق هم است.

محمدجواد ظریف در جلسه مشترک با معاونان خود با موضوع ترور سردار سلیمانی گفت: شهادت برادر بزرگوارم سردار رشید کشور و اسلام شهید سپهبد قاسم سلیمانی را خدمت مقام معظم رهبری، مردم شریف ایران و خانواده مکرم ایشان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مقاومت و همه کسانی که دل در گرو مبارزه با ترور و افراطی گری داشتند، تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: قاسم سلیمانی بزرگ مردی با درایت، شجاعت و رشادت بود؛ مردی که همواره منتظر شهادت بود و به آرزوی خودش رسید.

وزیر امورخارجه تاکید کرد: اقدام امریکا بدون تردید یک اقدام تروریسم دولتی و نقض حاکمیت عراق است؛ اقدام به قتل افرادی که تمامی زندگی خودشان را وقف مبارزه با ظلم، استبداد، ترور و تکفیر کردند.

آقای ظریف ادامه داد: سردار سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس نقش برجسته‌ای در مبارزه مردم عراق و سوریه علیه داعش داشتند و شاید اقدام امریکا نشان دهنده داغی بود که آن‌ها از این بزرگ مرد دیده بودند؛ قاسم ساخته و پرداخته امریکا را نابود کرد البته با تلاش و مجاهدت مردم سوریه، عراق و منطقه؛ این درد گرانی برای امریکایی‌ها بود.

وی همچنین اظهار داشت: حتما خون پاک و مطهر قاسم سلیمانی درخت مقاومت را تنومندتر و مردم ایران را متحدتر و منسجم‌تر می‌کند و سیاست‌های امریکا در منطقه را هر روز مفتضح‌تر از روز قبل می‌کند، این یقین ماست و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند به وقوع خواهد پیوست.

ظریف در پایان گفت: یک بار دیگر برای روح بلند شهید قاسم سلیمانی آرزوی علو درجات را دارم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید