روایت امام جمعه تهران از واکنش سردار سلیمانی به پیشنهاد کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری

کدخبر: ۳۲۰۴۵۰
اقتصادنیوز: امام جمعه موقت تهران گفت: شهادت سردار سلیمانی، چنان عطری را ایجاد کرد که جامعه ما و جامعه جهانی این عطر معنویت را استشمام کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: این هفته، هفته عجیبی بود. فضای کشور عزیزمان و منطقه آکنده از تقوای الهی بود. ویژگی خاص سردار سلیمانی تقوای الهی بود. همین کلمه از شخصیت شهید سپهبد قاسم سلیمانی رمزگشایی می‌کند و علت این غوغا و قیامتی که برپا شد را مشخص می کند که حکایت از ظرفیت معنوی و ارتباط عمیق و شایسته عبدصالح با پروردگار  عالم دارد.

امام جمعه موقت این هفته تهران ادامه داد: معجزه تربیت الهی، تربیت علوی و تربیت فاطمی است که در زمانه ما به صورت یک مکتب ممتاز یعنی مکتب تربیتی امام خمینی(ره) شناخته می‌شود.

وی اظهار داشت: وقتی خبر شهادت سردار سلیمانی را شنیدم به یاد خطبه امیرالمومنین در وصف متقین افتادم.

اهم اظهارات او به نقل از مهر، فارس، ایسنا از این قرار است:

*امام علی علیه‌السلام در خطبه ۱۱۰، ویژگی‌هایی را برای متقین بر می‌شمارد که هر کدام از این ویژگی‌ها را می‌خوانیم شخصیت حاج قاسم سلیمانی به ذهن ما می‌آید. ایشان با بیان رهبر انقلاب معرفی و مردم با فطرت پاک و نورانی خود با این حقیقت درخشان روبرو شدند و پس از آن یک فضای معنوی در جامعه ما و منطقه مقاومت ایجاد شد.

 * کسانی که حاج قاسم را از نزدیک می‌شناختند و می‌دیدند، او را با ویژگی فروتنی می‌شناختند. او به حقیقت تواضع آراسته بود.

امام‌جمعه تهران: امنیتی که حاصل سازش باشد پایدار نیست/ از برکت خون شهیدسلیمانی رونق معنوی خاصی به جامعه داده شد

*حاج قاسم سلیمانی بی قرار ملاقات حق بود و برای دیدار با حق تعالی لحظه شماری می کرد. حاج قاسم سلیمانی هیچ آسایش و آرامشی نداشت، نام او مساوی با حضور در صحنه مجاهدت بود.

* دوستی می‌گفت که در جلسه ای به حاج قاسم سلیمانی گفتم که شرایط و مقبولیت اجتماعی شما ایجاب می‌کند که شما برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شوید، پاسخ داده بودند که من نامزد گلوله و شهادت هستم و در این جبهه ها سال هاست که به دنبال قاتل خود می‌گردم.

*اگر پیش می‌آمد که کسی در جمعیت از حاج قاسم سلیمانی تعریف می‌کرد، ایشان می‌ترسید و وحشت می‌کرد و در جمعی از مردم گفته بود که آیا حاضر هستید اقرار کنید که من آدم خوبی هستم؟ من خودم بهتر می دانم که چه کسی هستم و خداوندی که مرا می‌بیند.

* فتنه های زمان، زلزله ها و جاذبه های دنیا و زلزله هایی مانند داعش و قبل از آن زلزله ای مانند صدام برای ایشان هیچ دل نگرانی ایجاد نمی کرد و ایشان در میدان جنگ، آرامش و وقار داشت و در برابر انواع اقسام سختی ها و دشواری ها صبور بودند و در شرایط عادی فقط زبانش به شکر الهی مشغول بود.

*از سحر جمعه گذشته تا این جمعه فضای کشور عزیزمان و منطقه مقاومت، آکنده از عطر تقوای الهی بود

* همین کلمه متفاوت و ممتاز و پرمعنا، رمزگشایی می‌کند از شخصیت حاج قاسم عزیزمان و این غوغا و قیامتی که برپا شد، حکایت از ظرفیت معنوی و ارتباط عمیق و شایسته این عبد صالح با پروردگار متعال است که شهادت او چنان عطری را رها کرد که جامعه ما و جامعه جهانی این عطر معنویت را استشمام کردند.

* بعد از شهادت سردار سلیمانی،‌ شاهد یک تحول عظیم و روحانی هستیم و این معجزه تربیت الهی، تربیت علوی و تربیت فاطمی است که در زمانه ما به صورت یک مکتب ممتازِ برجسته، دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خودش یعنی مکتب تربیتی عالی امام خمینی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید