بازداشت ۳۰ نفر در اعتراضات چند روز اخیر +جزئیات

کدخبر: ۳۲۱۰۹۶
اقتصادنیوز: سخنگوی قوه قضائیه در مورد حادثه سقوط هواپیما گفت: قوه قضائیه چند ساعت قبل از اعلام رسمی سپاه از موضوع اطلاع پیدا کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، اسماعیلی در پاسخ به این سوال که بعد از ترور سردار سلیمانی صفحات افراد در فضای مجازی حذف شد، آیا قوه قضائیه به این موضوع رسیدگی می‌کند؟ تصریح کرد: وزارت ارشاد به این موضوع ورود کرده و لازم است که وزارت ارتباطات هم در مورد آن اقدام کند، زیرا این نرم افزار‌ها از پهنای باند کشور استفاده می‌کنند و به لحاظ اینکه سرور‌های این پیام رسان‌ها خارج از کشور است، ما اعلام می‌کنیم که در پیگیری این موضوع در مراجع قضایی خارج از کشور به دو وزارتخانه مربوطه کمک می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که در اعتراضاات اخیر غیر از سفیر انگلیس فرد خارجی دیگری بازداشت شده است؟ گفت: به غیر از سفیر انگلیس گزارش دیگری به ما ارسال نشده است؛ درخصوص حوادث اخیر هم اعلام می‌کنیم که ما اجازه نمی‌دهیم امنیت کشور مختل شود و ما در روز‌های اخیر شاهد اقداماتی بودیم که صد درصد علیه امنیت کشور بوده است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: جایی که اقدامی علیه امنیت کشور صورت گیرد و دست بیگانگان پیدا باشد، اقدام خواهیم کرد.

اسماعیلی تصریح کرد: در اعتراضات اخیر حدود ۳۰ نفر بازداشت شدند.

وی در مورد بازداشت تعدادی از سلبریتی‌ها افزود: برای ما افراد فرقی با هم ندارند.

اسماعیلی در مورد اینکه دو روز بعد از حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و اعلام جزئیات آن توسط سپاه، عده‌ای قصد تخریب سپاه را داشتند، گفت: سپاه برای دفاع از مردم در برابر گلوله ایستاده و شهدای زیادی تقدیم کرده است و از این نمی‌ترسد که در مقابل دشمنان ایستادگی کند، حتی اگر این دشمن دولت آمریکا باشد.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: سپاه در عرصه‌های مختلف فداکاری خود را نشان داده است و ما به هیچ وجه تضعیف هیچ نیروی مسلحی را بر نمی‌تابیم و از آن جلوگیری می‌کنیم، زیرا به ضرر مردم است.

وی افزود: ما بیشترین تیم‌های خود را برای بررسی عوامل حادثه اختصاص دادیم و این اقدام که یک خطای انسانی بود، نباید منجر به تضعیف سپاه شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید