مشاور سابق خاتمی: شورای سیاستگذاری به قولش عمل کند و به هر قیمتی لیست ندهد

کدخبر: ۳۲۱۲۱۵
اقتصادنیوز: عبدالله ناصری گفت: اصلاح‌طلبان اگر می‌خواهند سرمایه اجتماعی خود را حفظ کنند باید ادبیات جدیدی به جامعه ارائه دهند تا این ادبیات جدید در آینده هم مؤثر واقع شود. اگر به جامعه مدنی توجه نشود بعید است در سال‌های بعد همین میزان سرمایه اجتماعی هم باقی بماند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نامه‌نیوز، با مشخص‌شدن نتایج بررسی صلاحیت‌ها وضعیت انتخاباتی اصلاح‌طلبان بیش از پیش مبهم شد زیرا برخی چهره های سرشناس اصلاح‌طلب از چرخه انتخابات خارج شدند. از سوی دیگر بسیاری باور دارند که اصلاح‌طلبان از سرمایه اجتماعی سال‌های قبل هم برخوردار نیستند.

عبدالله ناصری درباره ردصلاحیت برخی از نامزدهای اصلاح‌طلب گفت: «با توجه به ردصلاحیت‌هایی تعداد قابل توجهی از نامزدهای اصلاح‌طلبان و با در نظرداشتن اینکه هسته اصلی اصلاح‌طلبان کنار گذاشته‌ شده‌اند، اصلاح‌طلبان اگر در جایی نتوانند لیست بدهند و نیروهای مهمی نداشته باشند، لیست نخواهند داد و شورای سیاست‌گذاری باید به این قول خود عمل کند و به هر قیمتی لیست ندهد».

او در پاسخ به این پرسش که آیا جبهه اصلاحات می‌تواند سرمایه اجتماعی خود را مجاب به رأی دادن به نامزدهای کنونی کند یا خیر، اظهار کرد: «واقعیت این است که وقایع اخیر کار اقناع افکار عمومی را سخت کرده است.  مردم همچنان فراموش نکرده‌اند که عمکلرد نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس فعلی که نتیجه رأی مردم در سال94 بود چندان دلچسب نبود و اصلاح‌طلبان جایگاه خاصی در مجلس دهم نداشتند. علاوه بر اینها حوادث دی ماه96 و آبان ماه98 و سقوط هواپیمای اوکراینی مردم را ناراحت کرده است».

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر آنکه جایگاه فعلی اصلاح‌طلبان نزد سرمایه اجتماعی‌شان چگونه است، گفت: « اصلاح‌طلبان در مقطع کنونی باید نگاه اصلی‌شان به جامعه باشد؛ این سخن به معنای آن نیست که نباید لیست داد یا در انتخابات شرکت نکرد بلکه منظور آن است که باید در انتخابات جامعه مدنی به‌شدت مورد توجه قرار بگیرند. اصلاح‌طلبان اگر می‌خواهند سرمایه اجتماعی خود را حفظ کنند باید ادبیات جدیدی به جامعه ارائه دهند تا این ادبیات جدید در آینده هم مؤثر واقع شود. اگر به جامعه مدنی توجه نشود بعید است در سال‌های بعد همین میزان سرمایه اجتماعی هم باقی بماند».

او درخصوص نیروهایی معتدل که در چندسال اخیر با اصلاح‌طلبان همراه شدند، تصریح کرد: «نیروهایی که خود را نزدیک به اصلاح‌طلبان معرفی می‌کنند و اصلاح‌طلبان قدرت‌محور که در دولت و مجلس مشغول به کار هستند، گرچه تلاش کردند گفتمان جدیدی به نام اعتدال را ایجاد کنند اما در مقام عمل هیچ توفیقی نداشتند. اگر نماد آنها را آقای روحانی بدانیم این نماد در هیچ زمینه‌ای نتوانسته است مؤثر باشد. »

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید