طالبان تصمیمی برای گفتگو ندارد

کدخبر: ۳۲۱۴۸۸
اقتصادنیوز: وزیر دولت افغانستان در امور صلح گفت که کابل خواستار اعلام آتش‌بس است اما مواضع طالبان تغییر نکرده و این گروه عزمی برای مذاکره با دولت ندارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، در حالی که مذاکرات آمریکا و طالبان بر روی کاهش خشونت‌ها و امضای توافقنامه صلح جریان دارد «عبدالسلام رحیمی» وزیر دولت افغانستان در امور صلح تصریح می‌کند که دولت خواستار اعلام آتش‌بس است و کاهش خشونت‌ها بی معنی است.

وی افزود که در کاهش خشونت کسی مکلف به انجام چیزی نیست، اما در آتش‌بس با وجودی که عملی‌ کردن صد درصدی آن مشکل است، درباره آن تعهد وجود دارد.

رحیمی با اشاره به عدم تغییر در مواضع طالبان گفت که اگر این گروه حاضر به مذاکره با دولت شود این بزرگترین دستاورد برای افغانستان خواهد بود.

به گزارش «اطلاعات روز»، این مقام افغان با اشاره به آمادگی دولت برای ایجاد تیم مذاکره کننده برای گفت‌وگو با طالبان اظهار داشت که در حال حاضر طالبان برای حضور بر سر میز مذاکره عزمی ندارد.

این در حالی است که باوجود تاکید دولت افغانستان بر اعلام آتش‌بس، مذاکرات آمریکا و طالبان شامل این موضوع نمی‌شود و گفت‌وگوهای دو طرف برای «امضای توافقنامه صلح و چگونگی مراسم آن» جریان دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید