روایت علم‌الهدی از علت سفر امیر قطر به ایران بعد از حمله موشکی سپاه/ دشمن دنبال دوقطبی «مقاومت-امنیت» است

کدخبر: ۳۲۱۴۹۶
اقتصادنیوز: امام جمعه مشهدمقدس گفت: دشمن در حال حاضر در حال ترویج این دوقطبی است که با مقاومت امنیت ایران به‌هم می‌خورد و برخی مجامع فرهیخته ما نیز متاسفانه این را ترویج می‌کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست در موضوع مصادیق تقوا در روابط خانوادگی بود و در مورد جایگاه و نسبت دو همسر به یکدیگر از دیدگاه دین و قرآن بحث می‌کردیم؛ مصداق تقوا در جریان رابطه زندگی خانوادگی در درجه نخست ایجاد و تحقق نسبت موقعیت خاصی است که همسران با یکدیگر در آموزش‌های دینی مورد توجه قرار گرفته‌اند.

امام جمعه مشهدمقدس گفت: اسلام و قرآن در مقام تنظیم خانواده برحسب ارتباط زن و شوهر با یکدیگر آموزه‌هایی دارد که اگر ارتباطات بر این اساس بین زن و شوهر قائم شد سعادت یک زندگی خانوادگی را و پرورش صحیح فرزندان را تامین می‌کند. از نظر اسلام، خانواده آرامشگاه و پرورشگاه است؛ آرامش برای زن و شوهر و پرورش فرزند.

علم‌الهدی عنوان کرد: بخش عمده این مسئله مربوط به نوع روابط زن و شوهر با یکدیگر است، در قرآن کریم اصولی را برای این مسئله بیان کرده است. فضیلت‌ها در جریان پرورش دین به صورت خواسته‌سازی درمی‌آید و این شگرد تربیتی ویژه فرهنگ اسلام و قرآن است و در سایر فرهنگ‌ها وجود ندارد.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم فضیلتی انسانی را برای فردی ایجاد کنید بهترین راهش این است که آن را به صورت خواسته برای وی قرار دهید تا زمانی که مسائل اخلاقی و فرهنگی برای ما و فرزندان ما در شکل خواسته جلوه نکند نمی‌توانیم در تربیت عزیز خود را در این مسیر پرورش دهیم. این خواسته‌سازی فضیلت یک شگرد تربیتی اسلام است و یکی از ابزارهای تربیتی ما دعا است زیرا فضائل و موقعیت‌ها در شکل خواسته از خدا به ما تلقین شده و ما نیز به‌دنبال آن می‌رویم.

علم‌الهدی با تشکر از مشهدی‌ها بابت حضور در راهپیمایی روز سه‌شنبه اظهار داشت: امروز نیز یک راهپیمایی سراسری بعد از نماز جمعه خواهیم داشت که قطعا شرکت می‌کنید، بعد از گذشت ۴۰ سال از عمر این انقلاب و رسیدن انقلاب به نسل سوم و چهارم امیدواریم در گام دوم با این وضعیت فوق‌العاده نیز توفیق پاسداری و نگهبانی از انقلاب را داشته باشیم.

خطیب جمعه مشهدمقدس تاکید کرد: انقلاب ۴۰ ساله دومش با ۴۰ ساله اولش متفاوت شده است، هر جریانی وقتی سرعت می‌گیرد کیفیتش با جریان قبل فرق دارد، انقلاب مقدس اسلامی ما انقلابی است که باید جهان را آماده کند تا وجود مقدس امام زمان(عج) برای حکومت جهانی تشریف بیاورند و برای اینکه فرج سریع‌ترش شود انقلاب نیز باید در توسعه سرعت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: مقابله دشمن نیز جدی‌تر می‌شود و حرکات پرشور نیز مقابل دشمن بیشتر می‌شود و تهاجم دشمن نیز افزایش می‌یابد، این سرعت گرفتن انقلاب دارای مقتضیاتی است که خواه ناخواه امروز و گذشته انقلاب را با یکدیگر متفاوت می‌سازد، دولت‌ها و سیاست‌ها مانده‌اند چه کنند تا امروز روی آمریکا به‌عنوان یک قدرت حساب می‌کرده‌اند اما امروز آمریکا دچار یک ضایعه جبران‌ناپذیر شد. این بینش دنیا را نسبت به آمریکا تغییر داد.

علم‌الهدی افزود: کشورها از آمریکا تقاضای تاسیس پایگاه نظامی در کشور خودشان را داشتند و هزینه پایگاه نظامی از حقوق سربازانش گرفته تا بقیه به عهده کشور میزبان بود، آمریکا با این کار بر منطقه مسلط می‌شد و کشور میزبان نیز دنبال تامین امنیتش بود و این حرکتی که عزیزان ما در عین‌الاسد انجام دادند تمام دنیا را به شک انداخت که پایگاه نظامی آمریکا برای ما امنیت ندارد؛ امیر قطر به فاصله دو روز به ایران آمد زیرا احساس کرد پایگاه نظامی آمریکا در قطر برای این کشور خطر است.

وی تصریح کرد: عراقی‌ها جدی راه افتادند که باید آمریکایی‌ها از کشورشان بیرون بروند، معنای موشک نقطه‌زن چیست؟  این موشک دوربرد نقطه‌زن در اختیار ایران است و آمریکا هر کجا هست برای کشور میزبان خطر دارد، وضع دنیا تغییر کرده و بینش دنیا تغییر کرده است و حتی اروپایی‌ها که مانند روباه دنباله‌رو آمریکا بودند اینها نیز به شک افتادند که تا کجا باید دنبال آمریکا باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ۴۰ سال دوم انقلاب سرعت گرفته و سرعت انقلاب، جهانی شدن و توسعه آن است و بساط استکبار را از روی کره زمین جمع می‌کند، این لازمه سرعت گرفتن انقلاب است، دشمن دست به‌کار شده است، دست به‌کار شدن دشمن نیز سریع است دشمن تاکنون در موضع ابتکاری بود و می‌خواست سلطه را بر منطقه تثبیت کند اما امروز از مسئله فعل گذشته و دچار انفعال شده و می‌خواهد صرفا از خودش دفاع کند.

علم‌الهدی افزود: دست به انواع و اقسام کارها می‌زند و داخل کشور ما فتنه می‌کند و تحریم صورت می‌دهد با حرکت نظامی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد زیرا در قدم اول هستی خودش را باید در منطقه خاکستر شده ببیند، دشمن درصدد است اندیشه‌هایی ایجاد کند تا مردم در حرکات انقلابی مردد شوند از این اندیشه‌های فاسد که ترویج شده و در برخی مجامع فرهیخته‌تر مطرح می‌شود مسئله دوقطبی امنیت و مقاومت است، دشمن می‌خواهد تلقین کند این مقاومت نتیجه‌اش از دست رفتن امنیت است.

وی بیان کرد: دشمن، دشمن است و گرگ است امام بزرگوار ۴۰ سال پیش فرمودند رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ با میش است، گرگ جز دریدن و خوردن و پاره پاره کردن کار دیگری ندارد و همه هستی ما را در استخدام خود درمی‌آورد و نسل ما را بدبخت می‌کند تا خودش بیشتر ببرد. در مقابل دشمن سکوت کنیم؟ در این صورت امنیت داریم؟ باید مقاومت کرده و بایستیم. در راه خدا است این مقاومت و قدرت حق نیز ما را یاوری می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید