درخواست نمایندگان اصلاح طلب از بزرگان نظام برای ورود به بحث ردصلاحیت ها

کدخبر: ۳۲۲۶۲۷
اقتصادنیوز: یک عضو شورای مرکزی فراکسیون امید با ابراز امیدواری از این که شورای نگهبان با شرح صدر بیشتری به پرونده‌های صلاحیت‌های کاندیداها رسیدگی کند، گفت: اگر انتخابات به معنای واقعی رقابتی باشد اصلاح طلبان به لیست و کاندیدای واحد می‌رسند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام احمد مازنی، در پیش‌بینی از اضلاع رقابت‌ها در فضای انتخابات ۹۸، با بیان این‌که «تا اعلام اسامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده نمی‌توان پیش بینی دقیقی درباره رقابت‌های انتخاباتی داشت» گفت: در حال حاضر در ۸ استان شامل ۱۵۷ حوزه انتخابیه، رقابت فقط بین اصولگرایان است. امیدواریم در ادامه راه با رایزنی‌های انجام شده، شورای نگهبان با شرح صدر بیشتری به پرونده‌ها رسیدگی کند و اعتراضات مورد پیگیری قرار گیرد. چون در غیر این صورت امکان انتخابات رقابتی در تمامی حوزه‌ها فراهم نیست.

این عضو فراکسیون امید مجلس افزود: اگر انتخابات به معنای واقعی رقابتی باشد جبهه اصلاح طلب به لیست و کاندیدای واحد می‌رسد چون به برکت رد صلاحیت‌های گسترده، جریان اصلاحات آن قدر کاندیدا ندارد که لیست متعدد ارائه دهد. در مقابل به نظر می‌رسد جریان اصولگرایی به لیست واحد نرسد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با این توصیه که «بزرگان اصولگرا به لیست واحد برسند»، افزود: اصولگرایان با رسیدن به لیست واحد در جهت تحزب و رقابت سیاسی و در مسیر ارتقای دموکراسی حرکت کنند. ما در اردوگاه اصلاح طلبان انسجام بیشتری داریم.

مازنی در پایان با بیان این که «هنوز تکلیف نمایندگان اصلاح طلب رد صلاحیت شده معلوم نیست» گفت: از کاندیداها و بزرگان تاثیر گذار در مسائل انتخابات درخواست دارم که بی تفاوت نباشند و به لابی ‌ها و پیگیری‌ها ادامه دهند تا ان‌شاءالله رقابت جدی در انتخابات داشته باشیم.

مشارکت در انتخابات آینده با چالش روبرو نیست

همچنین علیرضا محجوب با بیان آن که مجلس در ایران همیشه دوقطبی بوده است، گفت: نظام پارلمانی ایران همیشه تقریباً به این شکل بنا شده است و عموماً متاثر از این فضاست، بنابراین بیشترین چیزی که به نظر می‌رسد این است که شاهد یک رقابت تنگاتنگ دوجانبه باشیم.

بنابر گزارش ایسنا، وی افزود: من تصور نمی‌کنم که رأی مردم در این دوره از انتخابات تفاوت فاحشی نسبت به گذشته داشته باشد ولی اینکه آرا در سبد کدام جریان ریخته می‌شود هنوز روشن نیست و باید صبر کنیم تا در روزهای آینده بتوان تحلیل دقیق تری از این وضعیت داشت.

این نماینده مجلس با بیان اینکه «مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم با چالش مواجه نیست»، ادامه داد: البته اگر منظور مشارکت بالاتر از دوره قبل مجلس باشد سخت است، اما من مطمئنم مشارکت پرشوری را در این دوره از انتخابات خواهیم داشت و میزان مشارکت مثل ادوار گذشته انتخابات است. ممکن است میزان مشارکت در انتخابات آینده طوفانی نباشد اما قابل ملاحظه است و اینطور نیست که با افت چشمگیری روبرو باشیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید