یک فایل صوتی جدید؛ دستور صریح ترامپ برای برکناری سفیر آمریکا در اوکراین

کدخبر: ۳۲۲۷۸۰
اقتصادنیوز: یک فایل صوتی منتشر شده در رسانه‌های آمریکا روز گذشته- شنبه- فاش کرد که رئیس‌جمهوری این کشور خواستار برکناری سفیر آمریکا در اوکراین به عنوان شخصیت اصلی پرونده استیضاح وی شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، خبرگزاری فرانسه نوشت، در یک فایل صوتی منتشر شده در رسانه‌های آمریکا فاش شد که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا خواستار برکناری «ماری یووانویچ»، سفیر آمریکا در اوکراین به عنوان شخصیت اصلی  پرونده استیضاح وی شده است.

این فیلم در جریان یک شام تبلیغاتی برای افراد کمک کننده در چارچوب کارزار انتخاباتی در آوریل ۲۰۱۸ در یک هتل ضبط شده و توسط «لیو پارناس»، شریک «رودی جولیانی» وکیل شخصی ترامپ در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است.

پارناس و شریکش «ایگور فرومن» دو شخصیت اصلی در کمپینی هستند که ترامپ به آن برای اعمال فشار بر دولت اوکراین برای تحقیق درباره «جو بایدن»، رقیب انتخاباتی خود در ریاست‌جمهوری آینده متهم است.

این موضع در روند محاکمه جاری برای استیضاح ترامپ در مجلس بسیار مهم و اساسی است.

ترامپ دستور اخراج سفیر کشورش در اوکراین را پس از آن صادر کرد که پارناس به وی اطلاع داد که یووانویچ به مانعی تبدیل شده و به صورت تحقیر آمیز درباره رئیس‌جمهوری صحبت می‌کند.

ترامپ در این فایل صوتی ظاهرا خطاب به یکی از معاونانش گفته است: «از او خلاص شوید.. همین فردا او را اخراج کنید. برای من مهم نیست و فردا او را اخراج می‌کنم.. آیا موافقی؟ چنین خواهم کرد».

پارناس هفته گذشته در مصاحبه با شبکه «ام اس ان بی سی نیوز»، گفت که ترامپ از تلاش‌های وی و فرومن برای اعمال فشار بر مقامات اوکراین برای تحقیق درباره بایدن آگاه دقیق داشت.

وی در این مصاحبه گفت که جولیانی با وی برای اعمال فشار بر کی‌یف همکاری کرده است.

پارناس و فرومن ماه اکتبر گذشته به نقض قوانین تأمین مالی تبلیغات انتخاباتی متهم شدند.

فایل جدید به شدت اظهارات تلویزیونی پارناس را تأیید می‌کند.

فایل منتشر شده فشار بیشتری را بر اعضای سنا برای احضار شاهدان در چارچوب محاکمه ترامپ اعمال می‌کند. چنانکه نظر سنجی‌ها نشان داده بیشتر آمریکایی‌ها نیز از این موضوع حمایت می‌کنند.

وکلای کاخ سفید ترامپ روز گذشته- شنبه- دفاع از ترامپ را آغاز کردند.

آنها تأکید کردند که ترامپ در تعامل با اوکراین مرتکب هیچ خطایی نشده است و این رأی‌دهندگان آمریکایی هستند که باید سرنوشت خود را تعیین کنند نه کنگره.

وکلای ترامپ روز دوشنبه ادله خود را ارائه می‌دهند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید