واعظی: اتحادیه اروپا مصمم به حفظ برجام است

کدخبر: ۳۲۴۱۸۴
اقتصادنیوز: محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری گفت که اتحادیه اروپا علاقه‌مند و مصمم به روابط سیاسی با ایران و حفظ برجام است ولی تحت فشار آمریکا قرار دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، واعظی پنجشنبه شب پس از شورای اداری استان گلستان به خبرنگاران ابراز داشت: هماهنگ کننده اتحادیه اروپا هم در سفر اخیر خود به تهران و در دیدار با رییس جمهوری این مواضع را تکرار کرد، اروپایی ها هفته اول اجرای گام پنجم ایران برای برداشتن برخی محدودیت‌های غنی سازی عصبانی بودند و برای تبلیغات تهدیدهایی همچون ماشه را مطرح می‌کردند اما امروز متعادل شده اند.

وی حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و شرکت در انتخابات مجلس دوم اسفندماه امسال را بسیار مهم دانست و گفت: خوش بین هستم شرایطی که کشورمان از لحاظ منطقه ای و بین المللی دارد و مصادف شدن چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی با ۲۲ بهمن باعث شرکت گسترده مردم خواهد شد.

واعظی همچنین اراده دولت برای توسعه گلستان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در سفر دوم رییس جمهوری به این استان تفاهمنامه های خوبی امضا شد و وظیفه مسوولان استانی است که بستر این سرمایه گذاری را جدی تر پیگیری و فراهم کنند.

وی بیان کرد: سیل ابتدای امسال و تغییر استاندار گلستان باعث تاخیر در جذب برخی منابع شد اما دولت کمک می کند شرایط تغییر یابد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید