احکام قضایی محیط زیستی‌ها قطعی شد/ صدور کیفرخواست دو شهروند فرانسوی/ پرونده طبری به کجا رسید؟

کدخبر: ۳۲۵۷۳۸
اقتصادنیوز: سخنگوی قوه قضاییه گفت: از عموم مردم با هر فکر و سلیقه و هر گرایش سیاسی دعوت می کنم که آگاهانه در انتخابات شرکت کنند و در این مسیر هیچ عذری پذیرفته نیست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری روز سه‌شنبه 29 بهمن 98 گفت: مشکلات و گلایه‌هایی که وجود دارد به جای خود ولی فرهنگ و تعالیم اسلامی ما به هیچ عنوان با انزوا و بی تفاوتی سازگار نیست.

وی ادامه داد: اگر نسبت به این انتخابات بی تفاوت شدیم از دشمن سیلی می خوریم حال انکه در حال نواختن سیلی محکم به چهره کریه دشمن هستیم و باید یادمان باشد که ایران قوی مجلس قوی، جهادی، عدالت محور و برخوردار از پشتوانه قوی رای مردم می خواهد.

باید چوب‌های فساد و ناکارآمدی را از لابلای چرخ اقتصاد خارج کرد

سخنگوی قوه قضاییه گفت: امروز به جهت سالروز اعلام سیاستهای اقتصاد مقاومتی، روز اقتصاد مقاومتی است و اقدامات قوه در جهت حمایت از کارافرینی و اقتصاد داخلی است و یه این مقوله باور داریم و عملکرد قوه در سال جاری دلیل قوی براثبات این ادعاست.

اسماعیلی افزود: باید چوب‌های فساد و ناکارآمدی را از لابلای چرخ اقتصاد خارج کرده تا راحتتر و روانتر بچرخد، گاهی در راستای اصلاح سیاستها است و گاهی حمایت از تولید و اشتغال و گاهی هم در حمایت از مدیران جسور و شجاع و انقلابی است.

وی به موضوع برخورد با مفسدان اشاره کرد و گفت: در حدفاصل نشست قبلی تا امروز برای بیش از ۵۰ نفر از مفسدان اقتصادی محکومیت قطعی از سوی شعب رسیدگی کننده صادر شده است. که اگر لیست همه آنها را بگویم وقت زیادی می‌گیرد اما امروز فهرست آنها توسط مرکز رسانه قوه قضائیه اطلاع رسانی می شود.

سخنگوی قوه قضاییه به برخی از آرای صادر شده اشاره کرد و گفت: حمیدرضا مرادی به جرم اخلال در نطام ارزی به ۲۰ سال حبس ۷۴ ضربه شلاق رد مال ۱ میلیون و ۸۴ هزار یورو در حق بانک ملت، محمد نائینی تهرانی به ۱۵ سال حبس ۷۴ شلاق رد مال ۱ میلیون ۸۹ هزار یورو در حق بانک رفاه، امیرخسرو علایی به ۱۲ سال حبس و شلاق و رد مال، سعید علیزاده به ۱۰ سال حبس شلاق و رد مال، مرتضی فلاح اشتری ۲ فقره ۲۰ سال حبس، شلاق، رد مال و جزای نقدی، مهرداد داودی به ۱۰ سال حبس، رحیم تبریزی میاندواب به ۱۳ سال حبس ضبط ۱۰۰ میلیارد تومان و محرومیت از مشاغل دولتی محکوم شدند.

احکام محیط زیستی‌ها قطعی شد

اسماعیلی همچنین در خصوص رأی دادگاه درخصوص متهمان موسوم به پرونده محیط زیست با اشاره به این مطلب که به نظر ما اقدام علیه امنیت است و رآی ان قطعی شده است گفت: در این پرونده مراد طاقباز به جرم همکاری با امریکا به ۱۰ سال حبس و رد وجوه دریافتی، نیلوفر بیانی به ۱۰ سال حبس، هومن جوکار به ۸ سال حبس، طاهر قدیریان به ۸ سال حبس، سام رجبی تبریز به ۶سال حبس، حمیده یا صدیقه کاشانی به ۶ سال حبس، امیرحسین خالقی به ۶ سال حبس و عبدالرضا کوهپایه زاده به ۴ سال حبس محکوم شدند.

دادگاه دو شهروند فرانسه 13 اسفند برگزار می‌شود

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اظهارات مقامات فرانسوی که آزادی دو شهروند فرانسوی در ایران را خواستار شدند گفت: یکی از این دو نفر شهروند فرانسوی است و دیگری شهروند ما و ایرانی است. در مورد اینکه دو تابعیتی است باید بگویم قانون ما تابعیت دوم را به رسمیت نمی‌شناسد بلکه ما او را تبعه کشور جمهوری اسلامی می دانیم. آنها اتهاماتی رابطه با اقدام علیه امنیت کشور داشتند. ما به هیچ عنوان مداخله هیچ کشور بیگانه‌ای بویژه کشورهایی که علیه نظام جمهوری اسلامی اقدامات خصمانه‌ای می کنند را در امور داخلی و قضایی کشور نمی پذیریم. همین کشور فرانسه بود که از یکی از متهمان بزرگ امنیتی ما یعنی روح الله زم که آسیب فراوانی به کشور زد، در حد شخص دوم مملکت فرانسه حمایت کرده و برای او گارد حفاظتی می گذارند. این ادعاها و عملکردها مغایر است. ما خواهانیم که همه دولت‌ها براساس مقرراتشان عمل کنند و اجازه مداخله به آنها نمی دهیم.

وی افزود: کیفرخواست پرونده صادر شده و متهمان در زندان هستند و ۱۳ اسفند ماه جلسه دادگاه برگزار می شود.

پایان تحقیقات پرونده طبری

اسماعیلی درباره آخرین وضعیت پرونده طبری گفت: تحقیقات پرونده تمام است و انچه که از دادسرا گزارش شده این است که حتما قبل از پایان سال، دادسرا تصمیم نهایی را می گیرد و قرار جلب به دادرسی صادر و کیفرخواست به دادگاه ارسال می شود و در صورتی که در روزهای اسفند ماه منتهی به صدور کیفرخواست شود، قبل از پایان سال جلسات محاکمه آغاز می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید