رایزنی‌های منطقه‌ای لاریجانی برای مقابله با کرونا در ایران

کدخبر: ۳۲۸۷۴۹
اقتصادنیوز: رییس مجلس شورای اسلامی در گفت و گوهای تلفنی جداگانه با روسای مجلس کویت و عمان اقدامات ایران در مبارزه با کرونا را برای همتایان خود تشریح کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مجلس شورای اسلامی، «علی لاریجانی» در این گفت و گوها با تشریح اقدامات انجام گرفته از سوی جمهوری اسلامی ایران در خصوص مبارزه با انتشار ویروس کرونا گفت: همکاری‌های منطقه‌ای بیشتر و تبادل تجارب در این بخش می‌تواند از گسترش این ویروس جلوگیری نماید.

وی با اشاره به تحولات و بحران های موجود در منطقه، بر ضرورت تداوم گفت و گو و رایزنی‌های سیاسی میان کشورهای اسلامی تأکید کرد.

مرزوق الغانم رئیس مجلس کویت  در این گفت و گو با اعلام آمادگی کشورش برای مبارزه با ویروس کرونا گفت: تأمین تجهیزات و همکاری گسترده میان کشورهای همسایه به تسریع در ریشه کنی این ویروس کمک می‌نماید.

خالد المعولی رئیس مجلس عمان هم بر تداوم رایزنی مستمر میان دو کشور ‌در خصوص تحولات منطقه ای، برقراری امنیت و ثبات پایدار در منطقه و بر ضرورت همکاری‌های فیمابین در خصوص مبارزه با ویروس کرونا تأکید کرد.

 ویروس کرونا از اواخر آذرماه امسال در ووهان چین شیوع یافت و اکنون به حدود ۱۰۰ کشور جهان گسترش یافته است. این در حالی است که این ویروس از اواخر بهمن ماه با مثبت شدن تست دو شهروند قمی در ایران شیوع یافت. به گفته جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت  تا روز دوشنبه  - نوزدهم اسفندماه- شمار مبتلایان به کرونا ویروس ۷۱۶۱ نفر بوده اند که از این تعداد۲۳۷ نفر جان باخته اند و ۲ هزار و ۳۹۴ نفر بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید