هشدار به چین در خصوص موج دوم همه گیری کروناویروس

کدخبر: ۳۲۹۶۶۲
اقتصادنیوز: در چین ممکن است موج دوم همه گیری ویروس کرونا پدید آید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسپوتنیک، کانال تلویزیونی ABC گزارش داد، رئیس انستیتوی آلرژی و بیماریهای عفونی موسسه ملی بهداشت ایالات متحده آنتونی فاوچی اعلام نمود که پس از قرنطینه چین، موج دوم بیماری همه گیری کرونا ویروس در این کشور ممکن است آغاز شود.

به گفته فاوچی، با بازگشت چین به حالت عادی، خطر آغاز مجدد این بیماری افزایش می یابد. وی گفت: "از آنجا که آنها محدودیت ها را حذف کرده و به زندگی عادی باز گشته اند، ممکن است موج دوم این ویروس رخ دهد. امیدوارم این اتفاق نیفتد."

این دانشمند همچنین خاطرنشان کرد: در آمریکا همه گیری ممکن است چند ماه ادامه داشته باشد. این امر عمدتاً به "اثربخشی اقدامات کنترل دولت" در گسترش این بیماری بستگی دارد. وی ادامه داد: "این از چند هفته تا چند ماه خواهد بود. اگر می خواهید بدانید پویایی این بیماری چگونه است، به چین و کره جنوبی نگاه کنید. در چین، آنها به اوج خود رسیده اند و اکنون شاخص ها رو به زوال است. چند روز پیش در مجموع 11 پرونده [ثبت نام شده] بود که نسبت به گذشته ناچیز است."

در حال حاضر حدود 156 هزار آلوده به کورو ویروس در جهان ثبت شده است. 5.8 هزار نفر در اثر بیماری COVID-19 ناشی از آن جان باختند ، 73.9 هزار نفر نیز درمان شدند. این بیماری در 142 کشور جهان یافت شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید