درخواست روسیه از آمریکا برای لغو تحریم‌های ایران

کدخبر: ۳۲۹۸۳۱
اقتصادنیوز: به علت شیوع و گسترش ویروس کرونا در ایران، روسیه از آمریکا درخواست کرد تا تحریم های اعمال شده علیه ایران را لغو کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: تحریم های آمریکا به عنوان مانعی برای ایران در زمینه مبارزه با بیماری کرونا تبدل شده است و میلیون ها نفر از شهروندان این کشور از امکان دستیابی به تجهیزات لازم پزشکی محروم مانده اند.

وزارت امور خارجه روسیه افزود: "رئیس جمهور ایران، روحانی اخیراً گفته است که علاوه بر خسارت 200 میلیارد دلاری که قبلاً به اقتصاد این کشور وارد شده است، تحریم های غیرقانونی ایالات متحده که در ماه مه سال 2018 به عنوان بخشی از کمپین فشار حداکثری بر کشور وارد شده است، یک مانع قدرتمند برای مبارزه مؤثر کشور با کرونا ویروس است." "ما قویا از ایالات متحده درخواست داریم که با حقیقت روبرو شود و به برداشتن فوری تحریم ها که به حقوق اساسی بشر در ایران ضربه می زند اقدام کند."

این وزارتخانه تاکید کرد: "شیوع جهانی زمانی برای تسویه حساب های ژئوپلیتیک نیست، علاوه بر آن هیچ اساسی هم ندارد و واشنگتن آن را به منظور برآورده کردن جاه طلبی های خود ابداع کرده است. سیاست های ضد بشری ایالات متحده باعث تاسف عمیق، اضطراب و نگرانی جدی است."

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید