مذاکرات سیاسی ایران و کویت در روسیه

کدخبر: ۳۳۳۰۱۶
اقتصادنیوز: سفرای ایران و کویت در روسیه روز سه‌شنبه درباره روابط دو کشور، همکاری‌های منطقه‌ای و طرح ایران درباره امنیت خلیج فارس تبادل نظر و گفت‌وگو کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بحث شیوع ویروس کرونا از دیگر محورهای گفت‌گوی کاظم جلالی و عبدالعزیز العدوانی در مسکو بود.

جلالی در این گفت‌وگوی تلفنی با بیان اینکه بحران کرونا بار دیگر ضرورت همکاری جمعی در منطقه را نشان داد، به طرح ایران برای تامین امنیت خلیج فارس اشاره و ابراز کرد: طرح ما صرفا امنیتی نیست بلکه طرحی فراگیر در تمامی حوزه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و تاریخی است. سفیر ایران همچنین اظهار داشت: می‌توان در چهارچوب طرحی برای همکاری در حوزه بهداشت منطقه و به تعبیری دیپلماسی سلامت با هدف یافتن راهکارها و پروتکل‌های مشترک برای مبارزه با کرونا به گفت‌وگو پرداخت.

عبدالعزیز العدوانی نیز با دوستانه و دیرینه خواندن مناسبات تهران و کویت گفت: در شرایط دشوار کنونی که بحران کرونا کل جهان را فراگرفته است اختلافات سیاسی نباید باعث صدمه به مردم عادی شود و کویت با توجه به سابقه دوستی با ایران تلاش کرد تا در زمینه مقابله با کرونا به تهران کمک کند.

در این گفت وگو طرفین ابراز تمایل کردند که به تماس‌های خود در رابطه با مسائل مورد علاقه دوطرف ادامه دهند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید