جزئیات مهم از ۳ مکاتبه روحانی با رهبر انقلاب برای آزادسازی سهام عدالت/ شرط موافقت رهبری چه بود؟

کدخبر: ۳۳۵۲۳۹
اقتصادنیوز: رئیس دولت دوازدهم گفت: حدود پنجاه میلیون نفر صاحب سهام عدالت هستند و حساب و کتاب این سهام روشن است. از شورای عالی بورس می‌خواهم در کوتاه‌ترین زمان لازم آیین‌نامه ها و مقررات لازم را تهیه کند. در سه نوبت سود این سهام به ازای یک میلیون تومان، به مردم پرداخت شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، روز گذشته رهبر انقلاب با درخواست دولت برای آزاد سازی سهام عدالت با تاکید بر سه اصل و شرط مهم موافقت فرمودند.

در همین راستا حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در بخشی از اظهاراتش در جلسه هیات دولت به ابلاغیه رهبری اشاره کرد و گفت:  از رهبری تشکر می‌کنم. در این شرایط سخت هرچه بتوانیم دارایی‌های مردم را بروز و شفاف کنیم و اختیار کار را به صاحبان آن برگردانیم، کار ارزشمندی شده است. دولت  به فکر ساماندهی به سهام عدالت بود. دولت به دنبال شفاف سازی سهام عدالت بود.

وی افزود: در سال۹۴ مردم در سامانه‌ای ثبت نام کردند و مشخص شد هرکسی چه مقدار سهم دارد. ما دنبال آزادسازی سهام عدالت بودیم و مطرح شد رهبری باید اجاره آزادسازی سهام عدالت را بدهند. من چند بار به ایشان در این زمینه توضیح دادم و در ۹۶لایحه آن را به مجلس فرستادیم. سه مکاتبه خدمت رهبری در چند ماه اخیر داشتم تا سهام عدالت آزاد شود و اهداف رهبری هم کاملا رعایت شود.

بنا به روایت ایسنا، رئیس جمهور تاکید کرد: در اسفند، فروردین و اردیبهشت با رهبری مکاتبه داشتم رهبری نکاتی را به من گفتند و تاکید داشتند تا چارچوبی برای آزادی سهام عدالت تهیه شود. این چارچوب تهیه شد و در نهایت ایشان موافقت کردند شورای عالی بورس آزادسازی را انجام دهد. موافقت رهبری یک قدم بسیار خوبی برای مردم است.

رئیس دولت دوازدهم گفت: حدود پنجاه میلیون نفر صاحب سهام عدالت هستند و حساب و کتاب این سهام روشن است. از شورای عالی بورس می‌خواهم در کوتاه‌ترین زمان لازم آیین‌نامه ها و مقررات لازم را تهیه کند. در سه نوبت سود این سهام به ازای یک میلیون تومان، به مردم پرداخت شده است.

روحانی با بیان این‌که «مردم اگر تمایل داشته باشند می‌توانند سهم خود را نگه داشته و از سود آن بهره ببرند»، اظهار کرد: ارزش این سهام هر روز بیشتر می‌شود. البته اگر مردم بخواهند، می‌توانند سهام را بفروشند نحوه فروش سهام را شورای عالی بورس مشخص می کند. به نظر من این سهام به کمک مردم آمده است.

رئیس جمهور با اشاره به این‌که «احتیاط با امید به آینده باید توام باشد»، گفت: نه این‌که احتیاط، امید را خدشه‌دار کند؛ باید دستورالعمل‌ها را رعایت کرده و به آینده کاملا امیدوار باشیم. ان‌شاالله از این شرایط عبور خواهیم کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید