ادعای آمریکا علیه ایران و روسیه

کدخبر: ۳۶۸۷۴۴
اقتصادنیوز: دولت آمریکا با طرح دوباره مطالبی واهی، ادعا کرد که روسیه و ایران با هدف دخالت در انتخابات ایالات متحده به اطلاعات رای‌دهندگان دست یافته‌اند.
ادعای آمریکا علیه ایران و روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از آسوشیتدپرس، «جان رتکلیف» مدیر اطلاعات و «کریس ری» مدیر اف.بی.آی بامداد پنجشنبه در کنفرانسی خبری اعلام کردند: هر کشوری که در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا دخالت کند هزینه‌اش را پرداخت می‌کند.

آنها گفتند که به رغم اقدامات ایران و روسیه، آمریکایی‌ها یقین داشته باشند که آرای آنها شمارش خواهد شد.
این مقام‌های آمریکایی همچنین ادعا کردند که ایران مسئول ارسال ایمیل‌هایی برای مرعوب کردن رای‌دهندگان و ایجاد تفرقه در چند ایالت آمریکا است.
این کنفرانس خبری در حالی برگزار شد که گفته می‌شود رای‌دهندگان دموکرات در دستکم چهار ایالت از جمله فلوریدا و پنسیلوانیا ایمیل‌های تهدیدآمیز دریافت کرده‌اند.
در ماه‌های اخیر، آمریکایی‌ها بارها بدون ارائه اسناد ایران، چین و روسیه را به تلاش برای دخالت در انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) متهم کرده‌اند.
پیشتر «چاد ولف» سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا به سناتورها گفته بود که ایالات متحده با تهدید دخالت روسیه، چین و ایران در انتخابات روبرو است.
«بیل اوانینا» مدیر مرکز ملی ضدتروریسم و امنیت نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که چین، ترامپ را «غیرقابل پیش‌بینی» می‌داند و امیدوار است وی در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر پیروز نشود.
 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید