پایان بازشماری آرای جورجیا؛ تغییرات آرای انتخابات ریاست‌جمهوری در این ایالت

کدخبر: ۳۷۴۲۳۸
اقتصادنیوز:در ادامه کشمکش‌ها بر سر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا منابع خبری گزارش دادند بازشماری دستی آرا در ایالت «جورجیا» تغییری در برتری «جو بایدن» بر «دونالد ترامپ» در این ایالت ایجاد نکرده است.
پایان بازشماری آرای جورجیا؛ تغییرات آرای انتخابات ریاست‌جمهوری در این ایالت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، در ادامه کشمکش‌ها بر سر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا رسانه‌ها گزارش داده‌اند بازشماری دستی آرا در ایالت «جورجیا» به پایان رسیده است.

گزارش‌ها حاکی است «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که طبق برآورد رسانه‌ها به عنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا انتخاب شده، بعد از بازشماری آرا در جورجیا، برتری خودش را بر رقیبش «دونالد ترامپ» در این ایالت حفظ کرده است.

پایگاه «هیل» گزارش داد بازشماری نزدیک به ۵ میلیون رأی در ایالت جورجیا نشان داد «جو بایدن» ۱۲۲۸۴ رأی بیشتر از دونالد ترامپ کسب کرده است.

نتایج شمارش اولیه اولیه آرا در «جورجیا» از اختلاف ۱۴۰۰۰ رأی به نفع جو بایدن حکایت داشت.

با این حساب، بازشماری دستی آرا توانسته حاشیه اختلاف بایدن و ترامپ در جورجیا را اندکی کاهش دهد، اما تغییری در پیروزی نامزد حزب دموکرات و  اختصاص تمامی آرای الکترال این ایالت به او ایجاد نکرده است.

پیش از این یک رسانه آمریکایی گزارش داده بود مقام‌های ایالت «جورجیا» پس از بازشماری آرای این ایالت متوجه شده‌اند بیش از ۲۶۰۰ رأی در شهرستان «فلوید» در این ایالت شمرده نشده‌اند.

پایگاه خبری AJC بامداد سه‌شنبه (به وقت تهران) گزارش داد به حساب آوردن این آرا می‌توانست اندکی اختلاف «دونالد ترامپ» با «رقیبش جو بایدن» در این ایالت را کاهش دهد. طبق برآورد سی‌ان‌ان جو بایدن با اختلاف حدود ۱۴۰۰۰ رأی در این ایالت، ترامپ را شکست داد.

مقام‌های ایالت جورجیا چند روز قبل‌تر اعلام کرده بودند آرای این ایالت به صورت دستی بازشماری خواهند شد.

براساس قوانین ایالت جورجیا، در صورتی که اختلاف رای دو طرف کمتر از نیم درصد باشد، نامزدها می‌توانند درخواست بازشماری آرا دهند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با ۳۰۶ رأی الکترال این انتخابات پیروز شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی به دست آورده است.

طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می‌آورد. 

تیم دونالد ترامپ از پذیرش شکست امتناع کرده و شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آنها تخلف‌ها و تقلب‌های انتخاباتی است مطرح کرده است. این شکایت‌ها در چند ایالت رد شده‌اند.

ترامپ روز یکشنبه در توئیتی به طور تلویحی به پیروزی بایدن در انتخابات اعتراف کرد اما ساعتی بعد، پذیرش هر گونه شکست در انتخابات را رد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید