«نیکی هیلی» نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل :

بازگشت به برجام، فاجعه‌بار است

کدخبر: ۳۷۹۶۹۰
اقتصادنیوز: نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل،‌ ضمن «فاجعه‌بار» خواندن بازگشت واشنگتن به توافق هسته‌ای ایران، مدعی شد که تحریم‌های آمریکا علیه تهران مؤثر بوده است.
بازگشت به برجام، فاجعه‌بار است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «نیکی هیلی» نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل مدعی است بازگشت احتمالی دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب این کشور به توافق هسته‌ای ایران، «فاجعه‌بار و گامی شدیداََ رو به عقب» خواهد بود.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، هیلی شامگاه چهارشنبه طی سخنرانی در همایشی به همراه «دنی دانون» نماینده پیشین رژیم اسرائیل در سازمان ملل، ادعا کرد: «بازگشت به عقب و شروع دوباره، فاجعه‌بار است. تحریم‌های آمریکا علیه ایران، آنها را به زانو درآورده است. آمریکا باید بگذارد ایرانی‌ها به میز مذاکره بازگردند و مجبورشان کند پیش از آنکه ما کاری انجام دهیم، اثبات نمایند خودشان چه کار خواهند کرد».

دانون نیز در این میان ضمن تایید ادعاهای بی‌اساس هیلی، گفت: «در مسئله ایرانِ هسته‌ای، اسرائیل نمی‌تواند هیچ اشتباهی مرتکب شود».

هیلی پیشتر نیز با ادعای اینکه واشنگتن از طریق تحریم‌ها به اقتصاد ایران ضربه زد، گفته بود: «دونالد ترامپ به جای مماشات در برابر حاکمان ایران از توافق هسته‌ای اوباما خارج شد و "تحریم‌های حداکثری" علیه ایران وضع کرد». 

او یکی از متحدان دونالد ترامپ در دولت او بود که از ۲۵ ژانویه ۲۰۱۷ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۸ به عنوان نماینده دولت آمریکا در دولت او حضور داشت. 

هیلی در مدت حضورش در این سمت بارها موضوع دستور کار جلسات سازمان ملل برای بحث درباره رژیم صهیونیستی را به ایران تغییر داد. این مسئله چندین بار با اعتراض نمایندگان سایر کشورها از جمله روسیه روبه‌رو شد. 

وی  از حامیان اقدام دولت ترامپ در خروج از توافق هسته‌ای برجام و احیای تحریم‌ها علیه ایران بود که در اردیبهشت سال ۱۳۹۷ اتفاق افتاد. 

 با وجود این، دولت ترامپ علی‌رغم پیگیری سیاست فشار حداکثری در پیگیری اهدافش در قبال علیه ایران موفق نبود و به همین سبب مورد انتقاد گروه‌های مختلف در آمریکا قرار گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید