پیام ورود زیردریایی اسرائیلی به خلیج‌فارس

کدخبر: ۳۸۱۵۷۴
اقتصادنیوز: جمهوری اسلامی خبری درباره ورود زیردریایی اسرائیل به خلیج فارس منتشر کرد و واشنگتن‌پست نیز این اقدام را حاوی پیام بازدارندگی دانست.
پیام ورود زیردریایی اسرائیلی به خلیج‌فارس

به گزارش اقتصادنیوز به  نقل از‌ روزنامه اسرائیلی جروزالم پست، هدف از ورود یک زیردریایی اسرائیلی به خلیج فارس هشدار مستقیم به جمهوری اسلامی است.

بنا بر این گزارش، این زیردریایی هنگام گذشتن از آب‌راه سوئز به سطح آب آمده تا پیام تهدید و هشدار خود را به طور آشکار به جمهوری اسلامی منتقل کند. در این گزارش به نقل از منابع اطلاعاتی عربی گفته شده عبور زیردریایی اسرائیلی از کانال سوئز با آگاهی و اجازه دولت مصر انجام شده است.

همچنین واشنگتن‌پست در گزارشی اعزام زیردریایی اسرائیل به خلیج فارس را حاوی پیام بازدارندگی دانست.

واشنگتن پست نوشته است: یوئل گوزانسکی، عضو ارشد موسسه مطالعات امنیت ملی، در تل آویو با اشاره به گزارش‌های اخیر درباره افزایش آماده‌سازی‌های نظامیاسرائیل، آمریکا و عربستان سعودی در نزدیکی ایران گفت: «هیچ چیز اتفاقی نیست. این ها همه تلاش برای رساندن پیامی  به ایران است؛ به ترور فخری‌زاده پاسخ ندهید.»

گوزانسکی ماموریت زیردریایی اسرائیل و دیگر حرکت‌های مشابه را نوعی جنگ روانی برای بازدارندگی از انتقام ایران توصیف کرد.

وی به شیرا روبین، خبرنگار واشنگتن‌پست گفت: ما کل تصویر را نمی‌بینیم و تمام جزئیات را در دست نداریم، اما اسرائیل علاقه‌مند است که دشمنان خود را از حمله بازدارند، به خصوص زمانی‌که دقیقاً نمی‌داند از کجا ضربه خواهد خورد.

زیردریایی اسرائیل

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید