امیرعباس هویدا نخست‌وزیر:

اقتصاد ایران مثل ساعت کار می‌کند!

کدخبر: ۳۸۸۴۸۷
اقتصادنیوز: روزنامه‌اطلاعات در7 بهمن ماه 1350 متن سخنرانی امیرعباس هویدا نخست‌وزیر وقت را منتشر کرد.

 به گزارش اقتصادنیوز ؛ هویدا در این سخنرانی تاکید کرد: من بعد از شهریور 20 را به چشم دیدم شمال در اشغال روس‌ها و جنوب در اشغال انگلیسی‌ها و حالا هزاره سوم را هم خواهم دید نمی‌دانم آن وقت هم نخست‌وزیر باشم، ولیدر هر صورت شما شاهد پیشرفت‌های ایران در آن موقع خواهید بود. تاریخ تکرار نمی‌شود و صحیح هم نیست که می‌گویند تاریخ تکرار می‌شود. تاریخ پیش می‌رود و انسان‌ها آن را درست می‌کنند و به آن معنی می‌دهند و بالاخره یک روزی ما کشور را به شما تحویل می‌دهیم (که البته هرچه (دیرتر) ولی زمانی که ایران از هر نظر پیشرفته باشد و از شما هم انتظار نداریم که ساکن، ساکت و صامت شاهد باشید، باید انتقاد بکنید زیرا انتقاد سالم کارها را پیش می‌برد.

آقای هویدا نخست‌وزیر عصر دیروز این مطالب را در کلاس درس مسائل روز دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی که در آن آقای سناتور دکتر مصباح‌زاده موسس و آقای دکتر علیقلی اردلان، رئیس دانشکده مزبور و جمعی از استادان و دانشجویان شرکت داشتند، بیان نمود.

نخست‌وزیر هنگام ورود به کافه تریا کیک ششم بهمن را برید و با استادان دانشکده علوم ارتباطات آشنا شد.

وی ادامه داد: ایران یک روز دارای اقتصاد آهنگر بود بدین معنی که می‌بایست با آن نظیر کار یک آهنگر عمل کرد و امروز دارای اقتصاد شبه‌ساعت است؛ زیرا تمام قسمت‌های آن مثل ساعت کار می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید