امام جمعه مشهد:

آمریکا از تحریم ایران بیشتر ضرر کرده است/امام زمان از هیجان مردم خشنود است

کدخبر: ۳۹۲۳۹۹
اقتصادنیوز: امام جمعه مشهد گفت: تحریمها بیش از آنکه برای ما ضرر داشته باشد برای آمریکا خسارت به بار آورده است زیرا یک کشور و اقتصاد در حال توسعه ۸۰ میلیون نفری را از دست داد.
آمریکا از تحریم ایران بیشتر ضرر کرده است/امام زمان از هیجان  مردم خشنود است

به گزارش اقتصادنیوز سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) افزود: تحریم ما از سوی آمریکا، روابط اقتصادی آن کشور با شرق را نیز بر هم زده است و به مراتب بیشتر از مشکلاتی که در زندگی معیشتی ما بوجود آورده، ضرر کرده است.

وی ادامه داد: آمریکا با تحریم‌ها، خودکشی اقتصادی کرد و دست به انتحار اقتصادی زد و خود را در پرتگاه یک خطر فروپاشی داخلی قرار داد.

امام جمعه مشهد با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص بازگشت آمریکا به برجام گفت: سخنان معظم له با تکیه بر بصیرت و شناخت است. رسانه‌های مزدور خارجی طوری این سخنان را منعکس می‌کنند که گویا لج بازی با آمریکا است.

وی افزود: روزی که برجام تصویب شد تحریم‌های آمریکا ۸۰۰ مورد بود و از آن زمان تاکنون ۷۵۰ تحریم دیگر را افزوده‌اند. آنها می‌خواهند ما را در دام بیندازند و در بازگشت به برجام توطئه دارند لذا باید هوشیار و بیدار باشیم و گول آنها را نخوریم.

 علم‌الهدی ادامه داد: بعد از سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم لغو تحریم‌ها از سوی آمریکا و راستی آزمایی آن از سوی جمهوری اسلامی ایران، اگر کسی دم از مذاکره بزند خائن به انقلاب است.

وی گفت: مقام معظم رهبری با بینش عمیق بصیرتی خدادادی خود عمق فاجعه را دیده و فرمودند آمریکا ابتدا باید تحریم ها را بردارد و ما باید آنها را راستی آزمایی کنیم.

امام جمعه مشهد افزود: نظام ما رهبر دارد و تکلیف را مشخص می‌کند. دشمن در تمام توطئه‌های اقتصادی خود شکست خورده است اما هنوز به تزویر و شیطنت خود امیدوار است اما با بصیرت آسمانی و الهی رهبر معظم انقلاب که الهام گرفته از عنایات خاصه امام زمان (عج) است دشمن را در همه توطئه‌ها شکست خواهیم داد.

وی ادامه داد: تحریم‌ها هرچند مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است اما آنطور که آنها می خواستند فلج نشدیم، زندگی می‌کنیم عشق مردم به انقلاب از روزی که می‌خواستند ما را فلج کنند بیشتر شده است و بیشتر مشکلات به خاطر سوء مدیریت و ندانم کاری و زاویه با فرامین رهبری در اقتصاد مقاومتی است که ما را مسئله دار کرده است اگر فرامین رهبری در اقتصاد مقاومتی اجرا می‌شد ما دچار مشکل نبودیم.

علم الهدی با قدردانی از حضور مردم در مراسم ۲۲ بهمن گفت: در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب یک دنیا احساس و عشق مردم به منصه ظهور رسید. امام زمان (عج) از هیجان و احساسات مردم خشنود است.

وی افزود: مراسم ۲۲ بهمن تکرار یک خاطره نیست. انقلاب در هر سال در موقعیت خاصی قرار دارد. امروز رشد و پیشرفت و تعالی جهانی انقلاب در مرز بالاتری است. در ۲۲ بهمن امسال انقلاب در اوج اقتدار خود است و کسی که عربده می‌کشید انقلاب اسلامی چهلمین سالگرد پیروزی خود را نخواهد دید، خودش از قدرت اخراج شده و منتظر استیضاح ذلت بار است تا برای همیشه از عرصه سیاسی دنیا کنار برود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید