قول وزارت‌خارجه به مردم درباره رفع سریع تحریم‌ها

کدخبر: ۴۰۵۰۴۹
سخنگوی وزارت خارجه گفت: ایالات متحده در ۴ سال گذشته و پس از روی کار آمدن دولت جدید، با هدف از بین بردن برجام و منافع برجام تمام تلاش خود را کرد. بارها مقامات آمریکایی اعلام کردند تحریم ها را اعمال می‌کنند تا فشار حداکثری را اعمال کنند.
قول وزارت‌خارجه به مردم درباره رفع سریع تحریم‌ها

به گزارش اقتصادنیوز، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز (دوشنبه) که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد،  در پاسخ به سوالی در ارتباط با مذاکرات وین گفت: هیچ مذاکره‌ای در وین اتفاق نمی‌افتد بلکه تنها مذاکره برای رفع تحریم‌هاست.


>>>> بیشتر بخوانید؛

>>>> خطیب زاده: انتقام حادثه نطنز را از اسرائیل خواهیم گرفت


خطیب‌زاده با تاکید بر اینکه سیاست ایران در خصوص بازگشت ایالات متحده به تعهدات روشن است، گفت: ایالات متحده در ۴ سال گذشته و پس از روی کار آمدن دولت جدید، با هدف از بین بردن برجام و منافع برجام تمام تلاش خود را کرد. بارها مقامات آمریکایی اعلام کردند تحریم ها را اعمال می‌کنند تا فشار حداکثری را اعمال کنند.

در اکوایران ببینید: آیا ایران و آمریکا اراده سیاسی احیای برجام را دارند ؟

وی در رابطه با اینکه یک مقام ارشد آمریکایی پس از نشست وین گفت واشنگتن به هیچ وجه همه تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و تحریم‌های مرتبط با تروریسم، حقوق بشر و موشکی را مشروع می‌داند، این سیاست را چطور ارزیابی می‌کنید اظهار داشت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در خصوص موضوع بازگشت ایالات متحده به تعهدات برجامی خودش روشن است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: ایالات متحده در چهار سال گذشته و دو ماه و اندی که دولت جدید ایالت متحده بر سر کار آمده تلاش کرده است که برجام و تمامی منافع ایران ذیل برجام را از بین ببرد؛ این بر کسی پوشیده نیست. هیچ تفاوتی میان هیچ تحریمی وجود ندارد. بارها مقامات آمریکا اعلام کردند تحریم‌ها را اعمال می‌کنند برای اینکه فشار حداکثری را علیه ملت ایران اعمال کرده باشند تا برجام از بین برود و هیچکس در آینده نتواند برجام را احیا کند.

خطیب‌زاده ادامه داد: لذا این فاصله‌گذاری‌هایی که بعضاً از سوی برخی مقامات ایالات متحده در خصوص تحریم‌ها شنیده می‌شود مسموع نیست. متاسفم که برخی در ایالات متحده به وین می‌آیند برای اینکه بیش از برگشت به توافقات خود، با کشورهای ۱+۴ گفتگو کنند که چگونه می‌توانند برخی از میراث شکست خورده ترامپ را حفظ کنند.

وی بیان کرد: این یک مشکل شناختی نزد برخی مقامات ایالات متحده است و باید بدانند این مسیری که برای اصلاح اقدامات خود در پیش گرفتند به صورت کامل باشد تا ایران هم در خور آن پاسخ دهد. سیاست‌های ایران در چارچوب اعلامی پیگیری خواهد شد.

 نتایج مذاکرات وین را در حال حاضر غیرقابل پیش بینی دانست و گفت: اعلام خوش‌بینی یا بدبینی در شرایط فعلی خیلی زود است، اما سیاست قطعی کشور همان است که مقام معظم رهبری فرمودند. ماموریت ما دیپلمات‌ها این است که همان سیاست را عملیاتی کنیم و در همان مسیر هم گام برمی‌داریم.

وی در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای همه ملت ایران خاطرنشان کرد: به ملت ایران این قول را می‌دهم که دیپلمات‌های شما از هیچ تلاشی فروگذاری نکنند تا در چارچوب عزت و تامین منافع ملی ایران تحریم‌ها در اسرع وقت مرتفع شود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید