واکنش گزینه وزارت خارجه رئیسی به عکس جنجالی سفرای روسیه و انگلیس

کدخبر: ۴۳۲۸۸۴
گزینه پیشنهادی تصدی وزارت امور خارجه دولت سیزدهم در توئیتی بر اصلاح و جبران سریع خطا و اقدام غیردیپلماتیک سفرای انگلیس و روسیه در تهران تأکید کرد و اقدام آنها را نشان دهنده بی توجهی به آداب دیپلماتیک و غرور ملی مردم غیور ایران خواند.
واکنش گزینه وزارت خارجه رئیسی به عکس جنجالی سفرای روسیه و انگلیس

به گزارش اقتصادنیوز، حسین امیرعبداللهیان، وزیر پیشنهادی سید ابراهیم رئیسی برای تصدی وزارت امور خارجه و دستیار ارشد رئیس مجلس در امور بین الملل در توئیتی به انتشار تصویری در محل سفارت روسیه در تهران با حضور جاگاریان و شرکلیف سفرای روسیه و انگلیس، واکنش نشان داد و نوشت: اقدام غیردیپلماتیک دو سفیر خارجی در تهران، افکار عمومی را در جمهوری اسلامی ایران مکدر کرده است و نشان دهنده بی توجهی به آداب دیپلماتیک و غرور ملی مردم غیور ایران است. اصلاح و جبران سریع این خطا، ضرورت دارد.

بنابر گزارش فارس، سفارت روسیه در تهران روز چهارشنبه عکسی از ملاقات سفیر این کشور و سفیر جدید انگلیس در کانال تلگرامی این سفارتخانه منتشر کرد. در توضیح این عکس آمده است: ملاقات لوان جاگاریان سفیر روسیه در ایران با رئیس جدید نمایندگی دیپلماتیک انگلیس در ایران سایمون شرکلیف در راه پله تاریخی، جایی که کنفرانس تهران سال ۱۹۴۳ در آن برگزار شد.

لازم به ذکر است، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب ۲۰ مرداد ماه در توئیتی در واکنش به عکس منتشر شده توسط سفرای روسیه و انگلیس نوشت: امروز عکسی فوق العاده نامناسب مشاهده کردم.لازم است یادآور شوم که اوت ۲۰۲۱، نه اوت ۱۹۴۱ است و نه دسامبر ۱۹۴۳.

رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: مردم ایران نشان داده‌اند - از جمله در طول مذاکرات برجام - که سرنوشت آن‌ها هرگز نمی‌تواند برآمده از تصمیمات سفارتخانه‌های خارجی یا قدرت‌های خارجی باشد

سفارت روسیه در تهران امروز در توضیحی درباره انتشار این عکس جنجالی اعلام کرد که قصد جریحه‌دار کردن احساسات مردم ایران را نداشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید