/ موسوی: قصاص قبل از جنایت نکنیم

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی صمت: کجا انقلاب به ما مجوز داده که وکیل‌الدوله شویم؟

کدخبر: ۴۳۵۴۱۱
نماینده مردم نیشابور و فیروزه گفت: انتظار ما از دولت این است که در حوزه وزرای اقتصادی دقت بیشتری شود و نمایندگان نیز وسواس بیشتری از خود نشان دهند
نماینده مخالف وزیر پیشنهادی صمت: کجا انقلاب به ما مجوز داده که وکیل‌الدوله شویم؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور در مقام مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت اظهار داشت: ما در یک سال و نیم اخیر به مردم حوزه‌های خود در مورد نابسامانی‌های حوزه خودرو صنعت و بازار کالاها گفتیم که کارنامه دولت خوب نیست، مرد عمل نیستند حامی رانت و پر ادعا هستند .... آیا امروز که ورق برگشته است این گزینه‌ها را در مقابل خود می‌بینید اگر این موارد نباشد رای اعتماد بدهیم در غیر این صورت نباید رای بدهیم.

وی ادامه داد: امروز به مردم نشان دهیم که این قوه انقلابی مجلس است و همانند فرمایش امام هنوز مجلس در راس امور است در این  شرایط بالاترین کمک ما به دولت آقای رییسی به عنوان مجلس انقلابی این است که ذره‌ای از وظایف خود کوتاهی نکنیم. فراموش نکنیم که اگر وزرا ناکارآمد باشند پاسخگوی آن ما هستیم.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مورد وضعیت وزارت صمت اظهار داشت: این وزارتخانه تنظیم بازار شیر، روغن، خودرو، مصالح ساختمانی، واردات و صادرات یا به عبارت دیگر تنظیم بازار 80 میلیون ایرانی را بر عهده دارد. همین یک سال پیش ما وزیر صمت آقای روحانی را تغییر دادیم و حالا پرسش این است که آیا آقای فاطمی کارآمدی لازم برای اداره این وزارتخانه مهمه و تاثیرگذار را دارد که سفره مردم تا بازار خودرو در گروه تصمیمات آن است؟ اگر دارد رای اعتماد بدهیم در غیر این صورت خیر. در همین روزهای اخیر خودرو و لوازم خانگی افزایش چشمگیر داشته است.

وی ادامه داد: در واکاوی برنامه ایشان نمره 55.5 از 100 داده شده است به طوری که برخی از سرفصل‌های این برنامه مانند طرح ویژه خودرو در شش ماه آینده و ایجاد کانال مالی و بانکی با کشورهای هدف دارای ابهام است آیا این طرح‌ها دارای پشتوانه بوده یا خام است؟ شما بالغ بر 30 سامانه را تعریف کردید که اینها به عنوان ابزار هستند آیا زمان لازم را برای اجرای آنها را داریم؟ سال‌هاست که اتصال سامانه اطلاعاتی گمرک به وزارت صمت به رغم تکلیف قانونی اجرا نشده است شما چه ضمانتی را برای اجرای این سامانه‌ها می‌دهید؟

ارکانی خاطرنشان کرد: برنامه شما برای تامین نهاده‌های دامی چیست؟ برنامه شما برای احیای واحدهای تعطیل شده در اثر کرونا چیست؟ چه برنامه‌ای برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان دارید؟ شما گفته‌اید که کارت اعتباری 300 هزار تومانی را اجرا خواهید کرد در حالی که ما در سال گذشته که طرح مشابه را اجرا کردیم با رفت و آمدهای زیاد؛ هنوز دولت با اشکالات فراوان آن را اجرا می‌کند، ضمانت اجرایی شما در مورد این کارت اعتباری چیست؟

وی تصریح کرد: ما نمایندگان در خلوت خود بنیشنیم و به این سوال پاسخ دهیم که اگر این گزینه‌ها را آقای روحانی ارایه می‌دادند چه رایی می‌دادیم؛ کجا انقلاب به ما مجوز داده است که مجلس برآمده از خون شهدا را در مقابل دولت تعطیل کرده و وکیل‌الدوله شویم؟ همان موضوعی که قبلا به آن انتقاد کرده‌ایم کجا مجلس انقلاب مجوز دارد که حوزه معیشت مردم را بهدست کسانی بدهد که حتی ما گزینه استانداری استان خود را به او نمی‌دهیم باید توجه داشت که فردا آزمون اعتماد مردم به مجلس است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه افزود: انتظار ما از دولت این است که در حوزه وزرای اقتصادی دقت بیشتری شود و نمایندگان نیز وسواس بیشتری از خود نشان دهند. نباید فراموش کرد که حضرت آقا این مجلس را مجلس امید نامیده است. من صراحتا اعلام می‌کنم که ما نمایندگان با هیچ کسی عقد اخوت نبسته‌ایم و انشاالله در انتخاب 19 وزارتخانه نهایت وسواس را به خرج خواهیم داد.

PISaIZ3adOru

بگذاریم فاطمی‌امین به وزارت‌خانه برسد؛ قصاص قبل از جنایت نکنیم

 

همچنین ایلنا نوشت؛

سید کاظم موسوی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲ شهریور) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت سیدرضا فاطمی امین گفت: از آقای رئیسی تشکر می‌کنم که یک کابینه مجهز، مسلط و پای کار انقلابی به مجلس انقلابی فرستادند.

نماینده اردبیل ادامه داد: من به عنوان یک طلبه ضعیف در جمع این افراد فرهیخته، انسان‌های شریف، انسان‌های بزرگوار و فرماندهان جبهه و جنگ بودم. دوستان و همکاران عزیز من، خواهران عزیز برادران بزرگوار وزارت صمت وزارت بزرگی است، عریض و طویل است، ما باید برای کشور به معنای واقعی فکر کنیم که وزیر پیشنهادی محترم جناب آقای دکتر فاطمی امین بهترین گزینه است.

وی ادامه داد: جناب آقای فاطمی‌امین جوان انقلابی و تحول‌گرا است. در  ارتباط با فرمایش حضرت آقا در سیاست‌های کلی صنعت که افزایش توان رقابت‌پذیری صنعت را مطرح کردند جناب آقای فاطمه امین برنامه‌های خوبی دارند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: دختران حضرت شعیب به پدرشان گفتند از حضرت موسی استفاده کن. ‌۲ شاخصه دارد؛ قوی و امین است. دختران شعیب اگر می‌گفتند «فانه فاطمی الامین»، همه‌اش تمام شده بود.

موسوی افزود: سیاست‌های رهبری در صنعت انسجام و تعامل منطقه‌ای از طریق ایجاد زیرساخت‌ها و زیربناها و برقراری مشوق‌های متناسب با رعایت اصول آمایش سرزمینی و امنیتی است، لذا این برادر عزیز حتما جهت ایجاد توازن در منطقه بر اساس آمایش سرزمینی برنامه‌های خوبی را ترسیم فرموده‌اند و مجلس به این نکات توجه کردند و در کمیسیون‌ها این مسائل چکش‌کاری شده است امیدوارم انشاءالله در حوزه خودرو، در حوزه معادن فلزات و در حوزه مرتبط با کالاهای اساسی و معیشت مردم توجه ویژه‌ای به این موضوع شود.

وی گفت: مردم ما در این دوران گرفتار ویروس منحوس کرونا شدند، واحدهای تولیدی ما در کشور خوابیده است ما باید به وزیر پیشنهادی وزارت رأی بدهیم بعد نگاه کنیم چه انجام داده است، قصاص قبل از جنایت که نمی‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید