با چه توجیهی آب را از بندرعباس برای فولاد مبارکه می آوریم؟/ دنیا به این کارهای ما می خندد

کدخبر: ۶۰۱۵۴۵
اقتصادنیوز:اعلان شروع به آوردن آب از بندرعباس به دشت تشنه اصفهان خبر بسیار خوبی بود و باید از این بابت از دست‌اندرکاران این اقدام سپاسگزار بود.
با چه توجیهی آب را از بندرعباس برای فولاد مبارکه می آوریم؟/ دنیا به این کارهای ما می خندد

به گزارش اقتصادنیوز روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:اما آیا آب را باید با هزینه گزاف شیرین کرد و از بندرعباس به اصفهان آورد، آنهم برای صنایع فولاد در حالی که هیچ توجیهی بر بودن فولاد مبارکه یا سایر شرکت‌های بزرگ فولاد در اصفهان نیست و جایشان کنار خلیج فارس است؟

مردم کشورمان باید بدانند در هیچ جای دنیا کارخانه‌های فولاد در بهترین استان و شهرستان نیست. ایتالیا – اسپانیا – انگلیس – آمریکا و... را نگاه کنید. کدامشان آمده‌اند و آب گرانقیمت را صرف تولید و خنک کردن فولاد آنهم در سرزمین فرهنگی، جهانگردی کشورشان کنند و صنایع فولاد همه این کشورها کنار دریاست.
چرا باید در مبارکه نیروگاه برق بسازیم و سوخت آن را از عسلویه که به بندرعباس نزدیک‌تر است تا وسط دشت بیش‌تر سبز اصفهان بیاوریم.
 
آیا ما اجازه داریم با مالیات مردم سوخت مجانی (یا نزدیک به آن) را تا مبارکه بیاوریم و محیط‌زیست استان اصفهان را بهم زده و فولاد تولید کنیم؟ مگر فولاد را در بندرعباس یا شهرهای کنار آب نمی‌شود تولید کرد؟
متخصصان دنیا به ما می‌خندند وقتی می‌بینند منابع خود را اینچنین هدر می‌دهیم. آب را باید به زاینده‌رود تشنه داد که روزی تا شعاع پنجاه کیلومتری از مرکز شهر اصفهان سبز بود و امروز آن را فقط بوی دود پر کرده است.
سازمان محیط‌زیست و مقامات آن حتماً یادشان رفته است که جای صنعت فولاد در کنار آب است و ما 1200 کیلومتر از آبادان تا چابهار و به ویژه بندرعباس را داریم که جای فولاد است.
بزرگترین اشتباه آوردن کارخانه فولاد از بندرعباس به مبارکه بود و حالا که این کارخانه سی ساله شد درحالی بازنشستگی اجازه بدهیم توسعه صنایع فولاد در کنار خلیج فارس باشد و بدانیم اصفهان جای فولاد سازی نیست.
 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید