مردم این شهر از ترس زلزله به پارک پناه بردند/ مدارس و دانشگاهها تعطیل شدند

کدخبر: ۶۰۳۳۴۱
اقتصادنیوز: زلزله شدید بامداد امروز به مرکزیت شهرستان زنده جان ولایت هرات باعث شد مردم شهرستان تایباد به پارک‌ها پناه بردند.
مردم این شهر از ترس زلزله به پارک پناه بردند/ مدارس و دانشگاهها تعطیل شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، با فعال شدن گسل‌های شرق ایران و غرب افغانستان از روز شنبه منطقه زنده جان در ولایت هرات افغانستان همچنان روی خط زلزله قرار دارد، دو زلزله شدید ۶.۳ و ۶.۵ ریشتری روز شنبه و ده‌ها پس لرزه پر قدرت باعث خرابی‌ها و تلفات انسانی بسیاری در این منطقه از ولایت هرات شد.

با این حال سومین زمین لرزه با قدرت ۶.۳ ریشتر ساعت ۴ و ۱۱ دقیقه بامداد چهارشنبه این منطقه را لرزاند که شدت آن از تایباد (نزدیک تربن شهر کشور به کانون زلزله) تا مشهد احساس شد.

پس از زلزله شدید ۶.۳ ریشتری بامداد چهارشنبه؛ مردم شهرستان تایباد که نزدیک‌ترین فاصله را با کانون زمین لرزه را دارد، در پارک‌ها و خیابان‌ها پناه گرفتند.

سرپرست فرمانداری تایباد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پس از پایان زمین لرزه ۶.۳ ریشتری بامداد چهارشنبه با توجه به اینکه استرس دانش آموزان و خانواده‌های آنها به شدت بالا بود، شورای آموزش و پرورش شهرستان تصمیم به تعطیلی مدارس گرفت و این موضوع از طریق رسانه‌های محلی به اطلاع مردم رسید.

محمدرضا رضایی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور شهرستان هم در اطلاعیه‌ای از تعطیلی این دانشگاه در روز چهارشنبه خبر داده است؛ افزود: از لحظه وقوع زلزله‌های شدید روز شنبه تا کنون ستاد مدیریت بحران شهرستان در آماده باش قرار دارد.

از ساعت ۴ و ۱۱ بامداد تا لحظه نگارش این گزارش (ساعت ۶ صبح) شهرستان زنده جان هرات دست کم ۷ پس لرزه را شاهد بوده است که بزرگترین آنها ۴.۸ ریشتر قدرت داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید