ماکرون جایزه گرفت + عکس

کدخبر: ۲۱۲۹۸۴
اقتصاد نیوز: امانوئل ماکرون در سالگرد یک سالگی حکومت اش در فرانسه، به شهر آخن آلمان دعوت شده و جایزه کارل (شارمانی) را دریافت کرد. این جایزه سالانه به کسانی داده می شود که برای اتحاد در اروپا تلاش می کنند.
ماکرون جایزه گرفت + عکس

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از دویچه وله، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه به خاطر فعالیت هایش در اتحادیه اروپا روز پنجشنبه در شهر آخن آلمان "جایزه بین المللی کارل یا "شارمانی" را به خاطر "به رسمیت شناخته شدن دیدگاه هایش برای یک اروپای جدید" دریافت کرد. ماکرون در سخنرانی اش در مراسم اهدای این جایزه از اهداف بلندمدت اش برای بلوک اروپا سخن گفت.

این جایزه همچنان به خاطر تلاش های ماکرون به ادغام و همپذیری در اروپا به وی اهدا گردید. وی پس از پذیرفتن این جایزه در سخنرانی اش از طرح اروپایی ها برای حفظ "معجزه آسای" ۷۰ ساله صلح در این قاره تشکر کرد و چشم اندازش را برای آینده بیان نمود.

رئیس جمهور فرانسه خواستار وحدت بیشتر میان کشورهای عضو شده و هشدار داد که تقسیماتی که در جران بحران یورو و بحران مهاجران ظاهر شد، احتمالا منجر به تضعیف پروژه اتحادیه اروپا گردید.

ماکرون بر بودجه مشترک اروپایی برای تامین اتحاد در این اتحادیه اصرار کرده و آن را بسیار مهم خواند. وی از آلمان خواست تا در راستای شکستن "طلسم" افزایش بودجه بیشتر تلاش کند و برای ایجاد همکاری های اقتصادی خراج از اتحادیه اروپا عمیق تر با وی کار نماید.

ماکرون در جریان این مراسم گفت: «ما به یک بودجه اروپایی بلندپروازانه و یک حوزه یورو با بودجه خودش نیاز داریم که سرمایه گذاری و همگرایی در میان کشورهای عضوش اجازه می دهد». او با اشاره به وضع موجود جهانی افزود: «ما باید برای یک اروپای جدید و قوی تر مبارزه کنیم... حالا وقتش رسیده است.»

 

  • مراسم اهدای جایزه به ماکرون
  • مراسم اهدای جایزه به ماکرون
  • مراسم اهدای جایزه به ماکرون
  • مراسم اهدای جایزه به ماکرون
  • مراسم اهدای جایزه به ماکرون
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید