بهشت برابری ثروت در جهان کجاست؟ + نمودار

کدخبر: ۲۱۸۱۹۵
اقتصاد نیوز: توزیع ثروت عادلانه در یک کشور، علاوه بر نیاز به ثبات اقتصادی، به سهم مالی جمعیت طبقه متوسط و فرهنگ اقتصادی افراد جامعه وابسته است. جمعیت طبقه متوسط بیشتر، در عین معدودیت افراد میلیونر می‌تواند سرآغاز تبلور یک جمعیت نسبتا برابر از حیث ثروت باشد.
بهشت برابری ثروت در جهان کجاست؟ + نمودار

راز توزیع ثروت عادلانه به سبک سامورایی‌ها

در یک کشور ایده‌آل، سهم میلیونرها باید کمتر از 30 درصد کل ثروت باشد. افرادی در این گزارش میلیونر محسوب شده‌اند که دارایی خالص آنها بالغ بر یک میلیون دلار باشد. طبقه درآمدی متوسط نیز به جمعیتی گفته می‌شود که دارایی خالص بین 100 هزار دلار تا یک میلیون دلار دارد.

توزیع ثروت میلیونرها

  • طبقه متوسط (جمعیت با دارایی خالص بین 100 هزار تا یک میلیون دلار) در ژاپن بالغ بر 35 میلیون نفر را شامل می‌شود که بخش زیادی از عدالت توزیع ثروت در این کشور را توجیه می‌کند.
  • ژاپن میلیاردرهای معدودی دارد. میلیادرها گروهی هستند که دارایی خالص بین یک تا 10 میلیارد دلاری دارند. بر اساس داده‌های منتشرشده، تنها 35 میلیاردر در این کشور ثبت شده که به حد قابل توجهی کمتر از جمعیت این گروه در کشورهای پیشرفته دیگر مانند ایالات متحده، چین، هند، روسیه و انگلستان است.
  • تنها 5 سوپرمیلیاردر که دارایی خالص بیشتر از 10 میلیارد دلار دارند، در ژاپن زندگی می‌کنند. ثروتمندترین فرد ژاپنی حدود 20 میلیارد دلار دارایی خالص دارد؛ در واقع، این سوپرمیلیاردر حتی در زمره 30 ثروتمند نخست جهان نیز قرار نمی‌گیرد.
  • آمار قابل توجه دیگر در رابطه با توزیع ثروت، سهم میلیاردرهای هر کشور از کل ثروت است. روسیه نابرابرترین کشور جهان از این حیث قلمداد می‌شود و ژاپن دقیقا در نقطه عکس روسیه قرار دارد. براساس داده‌ها، حدود 24 درصد از کل ثروت روسیه در دست میلیاردرهای این کشور است؛ در حالی که این نسبت برای ژاپن تنها 3 درصد ثبت شده است.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سهام در روز سه‌شنبه؛

      اقتصادنیوز: امروز برای هفتمین روز معاملاتی متوالی شاخص بورس ریزش کرد.

    کارگزاری مفید