فوری: واکنش تند اسرائیل به لغو بازی فوتبال از سوی آرژانتین

کدخبر: ۲۱۸۴۰۸
اقتصاد نیوز: اسرائیل به لغو بازی از سوی تیم ملی فوتبال آرژانتین اعتراض کرد. قرار بود این بازی در بندر حیفا برگزار شود اما به خواسته اسرائیلی‌ها به بیت‌المقدس انتقال یافت؛ اما...
فوری: واکنش تند اسرائیل به لغو بازی فوتبال از سوی آرژانتین

به گزارش اقتصاد نیوز، به نقل از دویچهوله؛ آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل روز چهارشنبه (۶ ژوئن/۱۶ خرداد) در توییتر خود نوشت: «این شرم‌آور است که  تیم ملی فوتبال آرژانتین در برابر فشارهای مخالفان اسرائیل و کسانی که از اسرائیل نفرت دارند مقاومت نکرد.»

برخلاف لیبرمن، یوسی شرابی، در مصاحبه با رادیو دولتی این کشور گفته است که لغو مسابقه قطعی نشده و هنوز "جرقه امیدی" وجود دارد که این بازی روز شنبه (۹ ژوئن/۲۰ خرداد) برگزار شود.

ماجرا از چه قرار بود؟

 

جبرئیل رجوب، رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین، روز یکشنبه (سوم ژوئن) از مسی خواسته بود که در بازی آرژانتین با اسرائیل در بیت‌المقدس شرکت نکند.

رئیس فدراسیون فلسطین گفت که مسی "نماد صلح و عشق" است. رجوب تاکید کرد: «ما نمی‌خواهیم که مسی جنایت اشغالگری را تطهیر کند.» 

رجوب همچنین یادآور شد که مسی در جهان عرب میلیون‌ها هوادار دارد. او درخواست کرد که در صورت انجام این بازی در بیت‌المقدس پیراهن و عکس مسی آتش زده شود.

این مقام فلسطینی در نامه‌ای که به مقامات آرژانتینی نوشته بود هم درخواست کرده بود که اجازه ندهند مسی در بازی دوستانه در بیت‌المقدس شرکت کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید