معمای پرونده گروگان‌گیری در پاریس و ارتباط آن با سفارت ایران!

کدخبر: ۲۱۹۷۲۰
اقتصاد نیوز: وزیر کشور فرانسه در اواخر روز سه‌شنبه اعلام کرد چهار ساعت گروگانگیری در مرکز پاریس با اقدام موفق پلیس ویژه این کشور با دستگیری مظنون مسلح و آزادسازی گروگان‌ها از آدم‌ربا توام شد.
معمای پرونده گروگان‌گیری در پاریس و ارتباط آن با سفارت ایران!

به گزارش اقتصاد نیوز، به نقل از آسوشیتدپرس؛ وزیر کشور فرانسه در اواخر روز سه‌شنبه اعلام کرد چهار ساعت گروگانگیری در مرکز پاریس با اقدام موفق پلیس ویژه این کشور با دستگیری مظنون مسلح و آزادسازی گروگان‌ها از آدم‌ربا توام شد.

ژرار کلمب در بیانیه‌ای کوتاه گفت: «همه گروگان‌ها سالم و در امان هستند.»

گروگانگیری پاریس

پلیس فرانسه نیز اظهار داشت: تا کنون هیچ انگیزه‌ای برای تایید افراط‌گرایی و تروریسم در رخداد جنایی پاریس به‌دست نیامده است.

دادستانی پاریس این مظنون را تحت بازداشت و بازجویی قرار داد. آدم‌ربا، یک مرد 26 ساله متولد مراکش است که ملیت فرانسوی وی هنوز مشخص نیست.

یک مقام قضایی در خصوص آدمربا گفت که این مرد در رابطه با چندین جرم مورد بررسی قرار گرفته است، از جمله آدم‌ربایی و اقدام به خشونت با سلاح گرم. مقام رسمی مجاز به بحث در مورد تحقیقات در حال انجام نبود و خواست که هویتش اعلا نشود.

به گفته ایوز لوفور، یکی از مقامات پلیس فرانسه، گروگان‌گیر خواستار گفتگو با سفیر ایران در پاریس شده بود؛ اما انگیزه وی برای این تقاضا محرز نشده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، بهرام قاسمی خطاب به دولت فرانسه گفته بود که سفارت ایران در پاریس آمادگی  همکاری‌های لازم را دارد؛ چراکه «اهمیت زندگی مردم و جنبه‌های انسانی چنین واکنشی را ایجاب می‌کند.»

گروگانگیری پاریس

در جریان این بازجویی‌ها، گروگانگیر ترکیب عجیبی از وقایع گوناگون را به هم پیوند داده بود، از حمله 11 سپتامبر به مرکز تجارت جهانی تا آدم‌ربایی و مرگ یک دختر جوان در حومه «آلپ»!

گروگان‌گیر همچنین ادعا کرده بود که او در کنار ساختمان محل جرم یک بمب نیز کر گذاشته؛ اما نیروهای پلیس کلیه وسایل نقلیه ساکن در این منطقه را با دستگاه مخصوص آزمایش کردند ولی هیچ مورد مشکوکی یافت نشد.

برخی رسانههای فرانسه گزارش داده‌اند که فرد مهاجم دارای اختلالات روانی است.

فرد گروگانگیر خواستار تماس با سفارت ایران در پاریس شده بود. وی اعلام کرده بود که می خواهد از طریق مقامات سفارت ایران پیامی را به دولت فرانسه برساند.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به تمایل گروگان‌گیر به تماس با سفارت ایران گفته بود: «با توجه به اهمیت جان انسانها و ابعاد انسان‌دوستانه موضوع و در صورت تشخیص و در خواست دولت و پلیس فرانسه، سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس آماده هرگونه همکاری با دولت فرانسه است.»

پلیس فرانسه احتمال داده است که عامل گروگانگیری تعادل روانی ندارد و انگیزه او از گروگانگیری «مبهم» است.

گروگانگیری پاریس

فرد گروگان گیر از بعدازظهر روز سه شنبه ادعا می کرد که یک بمب در اختیار دارد و چند نفر را به گروگان گرفته است. این گروگانگیری در محله دهم پاریس در شمال شهر به وقوع پیوست. یکی از گروگانها یک زن باردار بود.

گروگانگیری پاریس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید