پلیس‌افغان 8 همکارش را کشت، اجسادشان را سوزاند و به طالبان پیوست!

کدخبر: ۲۳۶۹۷۳
اقتصادنیوز: یک مامور پلیس افغانستان هشت همکار خود را با شلیک گلوله کشت. پس از مرگ مقتولان، جسد آنها نیز توسط این پلیس به آتش کشیده شد.
پلیس‌افغان 8 همکارش را کشت، اجسادشان را سوزاند و به طالبان پیوست!

اقتصادنیوز، به نقل از یورونیوز؛ براساس گزارش مقام‌های محلی، این نیروی پلیس سحرگاه پنج‌شنبه ۱۵ شهریور/ سنبله در یک پست (پوسته) بازرسی در ولسوالی خواجه غار واقع در شمال خاوری افغانستان، به سوی هشت مأمور دیگر که در خواب بودند شلیک کرده و آنها را کشت.

به گفته خلیل اسیر، سخنگوی پلیس ولایت تخار، این پلیس افغان سپس جسد همکارانش را آتش زده و سلاح‌های آنها را دزدیده است. وی پس از برداشتن سلاح‌ها به گروه طالبان ملحق شده است. به نظر می‌رسد که او از قبل با گروه طالبان در پیوند بوده است.

هویت فرد مهاجم هنوز فاش نشده است.

تنها در سال جاری چندین نمونه از چنین حملاتی در درون نیروهای مسلح افغانستان گزارش شده است. چند روز پیش نیز در ولایت لوگر، یک نیروی نظامی افغانستان با شلیک گلوله یک سرباز آمریکایی را از پای درآورد. در طول سال جاری میلادی، این دومین سرباز آمریکایی است که در یک حمله داخلی به دست یک مأمور نظامی افغانستان کشته می‌شود.

در حال حاضر حملات داخلی سربازان و مأموران پلیس یا افراد غیر نظامی یونیفورم‌پوش به دیگر مأموران افغان یا نیروهای آمریکایی به یکی از مشکلات امنیتی جدی در افغانستان تبدیل شده است. با این حال، شمار حملات علیه نیروهای افغان تاکنون بیش از نیروهای آمریکایی بوده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید