عزاداری ایرانیان مقیم چین + عکس

کدخبر: ۲۳۹۴۳۲
اقتصاد نیوز: ایرانیان و شیعیان مقیم چین در شب تاسوعای حسینی به یاد سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش یکپارچه به سوگ نشستند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، دل باختگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و عاشقان امام حسین(ع) سه شنبه شب با حضور در نمازخانه سفارت ایران در پکن، با حضور گسترده در مجالس روضه و عزاداری، در غم شهدای کربلا اشک ماتم ریختند. 

از نخستین شب ماه خون و قیام، ایرانیان مقیم، دانشجویان، کارکنان و کارمندان نهادها و سازمان های مختلف ایرانی خود را از نقاط مختلف شهر پکن به سفارت رساندند تا در این مراسم پرفیض شرکت کنند. 

شرکت کنندگان ضمن برگزاری نماز جماعت و قرائت زیارت عاشورا، به تلاوت آیاتی از کلام ا... مجید گوش فرا دادند و سپس با مداحی یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به سینه زنی و عزاداری پرداختند. 

حجت الاسلام عطاران از روحانیون مقیم چین در این آیین یکی از مهمترین اهداف امام حسین(ع) از قیام عاشورا را امر به معروف و نهی عنوان کرد و گفت: در آن زمان مبارزه با یزید و یزیدیان بزرگترین امر به معروف بود و امروز این واژه مقدس به شکلی دیگر که همان مبارزه با استکبار است معنی پیدا می کند. 

آیین های مشابهی نیز در شب تاسوعای حسینی توسط ایرانیان عاشق در کنسولگری ایران در شهرهای شانگهای و گوانگجوی چین و سفارت کشورمان در ژاپن و کره جنوبی برگزار شد. 

887175_158

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید