رئال مادرید گران‌ترین باشگاه جهان شد

کدخبر: ۲۶۴۴۵۴
اقتصادنیوز: رئال مادرید با درآمد بیش از ۷۵۰ میلیون یورو(۶۷۴.۶ میلیون پوند) در صدر ثروتمندترین باشگاههای فوتبال جهان قرار گرفت. این مقام پیش از این در اختیار باشگاه منچستر یونایتد بود.
رئال مادرید گران‌ترین باشگاه جهان شد

براساس برآورد شرکت حسابرسی ورزشی دیلویت، بارسلونا دیگر باشگاه اسپانیایی در رده دوم و منچستر یونایتد در رده سوم قرار دارد.

این ارزیابی که براساس فعالیت باشگاهها در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ انجام شده همچنین نشان می‌دهد که مجموع عواید ۲۰ باشگاه تراز اول با ۶ درصد افزایش به ۸ میلیارد و سه میلیون یورو(۷ میلیارد و ۴ میلیون پوند) رسیده که رکورد جدیدی محسوب می‌شود.

شش باشگاه در لیگ برتر انگلیس جزو ۱۰ تیم ثروتمند اول این فهرست جدید قرار دارند که از آن جمله می‌توان به باشگاههای منچستر سیتی، لیورپول، چلسی، آرسنال و تاتنهام اشاره کرد.

در تهیه این فهرست که بیست و دومین فهرست اعلام شده از ثروتمندترین باشگاههای جهان تاکنون است، تنها درآمد این باشگاهها درنظر گرفته شده و بدهی‌های آن‌ها نقشی در تعیین وضعیت مالی باشگاهها نداشته است.

تفاوت بین دو باشگاه اول و دوم این فهرست حدود ۶۰ میلیون یورو اعلام شده است.

رئال مادرید توانست با شکست دادن لیورپول با نتیجه ۳ بر ۱ در مه سال گذشته برای سومین سال پیاپی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود که این موفقیت توانست به افزایش درآمد این باشگاه کمک کند.

این باشگاه از رشد مالی به میزان ۵۴.۸ میلیون یورو شامل افزایش در اسپانسورها، فروش اقلام یادبود و یادگاری و همچنین انجام مسابقات سودآور قبل از شروع فصل برخوردار است.

بایرن مونیخ و منچسترسیتی که در زمره پنج باشگاه ثروتمند این فهرست قرار دارند، توانسته‌اند موقعیت خود را در دو سال گذشته در این فهرست حفظ کنند.

پاری‌سن ژرمن، لیورپول، چلسی، آرسنال و تاتنهام مکان‌های ششم تا دهم فهرست ثروتمندترین باشگاههای فوتبال را به خود اختصاص داده‌اند.

باشگاه تاتنهام دومین باری است که در فهرست ده باشگاه ثروتمند قرار دارد. آخرین بار این باشگاه در سال های ۲۰۰۷-۲۰۰۶ در لیست ده باشگاه ثروتمند بود.

از دیگر باشگاههای انگلیسی این فهرست می‌توان به اورتون در رده هفدهم، نیوکاسل در رده نوزدهم و وستهم در رده بیستم اشاره کرد.

در این فهرست چهار باشگاه ایتالیایی، سه باشگاه آلمانی و اسپانیایی و یک باشگاه فرانسوی قرار دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید