شام افطاری اوزیل و اردوغان + عکس

کدخبر: ۲۸۴۹۸۶
اقتصادنیوز: ناسبات مسعود اوزیل، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال آلمان با اردوغان هم‌چنان خبرساز است. او که رئیس جمهور ترکیه را به عروسی خود نیز دعوت کرده، شنبه شب در استانبول مهمان سفره افطار اردوغان بود.
شام افطاری اوزیل و اردوغان + عکس

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از دویچه وله؛ مسوت اوزیل، فوتبالیست صاحب‌نام و بازیکن سابق تیم ملی آلمان و تیم آرسنال شنبه شب (۱۸ مه/ ۲۸ اردیبهشت) همراه با نامزدش مهمان افطاری رئیس جمهور ترکیه بود. اردوغان جزو مدعوین مراسم ازدواج این دو نیز هست که اوایل ژوئیه انجام می‌گیرد.​

48797228_403

این افطاری در کاخ "دلمه باغچه" برگزار شده و دفتر مطبوعاتی رئیس جمهور ترکیه عکس‌هایی از آن را منتشر کرده که اوزیل و نامزدش را بر سر یک میز در سمت چپ و راست اردوغان نشان می‌دهند.

انتشار عکس‌های اوزیل در افطاری اردوغان از سوی حزب عدالت و توسعه، بحث‌ ملاقات این دو در لندن در آستانه جام جهانی روسیه را تازه کرده است.

مسعود اوزیل که متولد سال ۱۹۸۸ در شهر گلزنکیرشن آلمان است، کمی پیش از جام جهانی روسیه نیز با اردوغان ملاقات کرده و ضمن تقدیم تریکوی خودش، عکسی به یادگار با او گرفت. این اقدام که یک ماه قبل از انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در ترکیه صورت گرفت، با توجه به سرکوب مخالفان و نقض حقوق بشر در ترکیه از نظر سیاسی جنجالی شد. فدراسیون فوتبال آلمان اعلام کرد که کار اوزیل به وجهه تیم ملی این کشور آسیب زده و از اوزیل خواست در باره این دیدار توضیح دهد.

موج انتقادها تا آنجا پیش رفت که هواداران تیم ملی فوتبال آلمان در یک بازی تدارکاتی پیش از جام جهانی، اوزیل را هو کردند.

اوزیل پس از جام جهانی روسیه، از تیم ملی آلمان کناره گرفت و دلیل این تصمیم را "نژاد پرستی و فقدان احترام " اعلام کرد.

43781033_403

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید