شیطانی‌ترین و عجیب‌ترین موجودات روی زمین و محل زندگی آن‌ها! +تصاویر

کدخبر: ۳۰۳۱۰۴
اقتصادنیوز؛ احتمالا هرکسی در زندگی خود داستان‌هایی درباره موجودات افسانه‌ای شنیده است. موجودات افسانه‌ای معمولا در فرهنگ‌ها و ملت‌های مختلف به صورت‌های گوناگونی حضور دارند. ازجمله ویژگی‌های اصلی این موجودات افسانه‌ای می‌توان به ترسناک بودن، داشتن قدرت ماورایی، شکل ظاهری عجیب‌ و غریب، کمتر دیده شدن توسط انسان و در انزوا زندگی کردن و همچنین در دسترس نبودن سند معتبر برای اثبات وجود آن‌ها اشاره کرد.

به‌گزارش اقتصاد نیوز؛ قصد داریم 7 نمونه از این موجودات افسانه‌ای را به شما معرفی کنیم، پس با ما این ماجراجویی جذاب را دنبال کنید.

 

  1. شیطانِ جرسی (Jersey Devil)، جنگل ایالتی وارتون (Wharton State Forest)، نیوجرسی (New Jersey) – ایالات‌متحده آمریکا

 

شیطانِ جرسی

 

بر اساس افسانه‌ها شیطان جرسی از زن فقیری به نام مادر لیدز در نیوجرسی متولد شد. او با وجود اینکه همسری بددهن و بدرفتار داشت، 12 فرزند به دنیا آورد. زمانِ به دنیا آمدن سیزدهمین فرزند، لیدز به آسمان نگاه می‌کند و با لحنی لعن گونه می‌گوید: «بگذار نفر بعدی شیطان باشد!». بعد از تولد، کودک بال درآورده و از طریق دودکش به آسمان پرواز می‌کند. سپس در جنگل ناپدید می‌شود.

باوجوداینکه منشأ این داستان به فرهنگ‌ عامه می‌رسد ولی افرادی اذعان داشته‌اند که شیطان جرسی را در جنگل ایالتی وارتون دیده‌اند. شیطان جرسی با داشتن بال‌هایی حدودا 25 سانتی‌متری، سری اسب مانند و همراه با شاخ تصور می‌شود.

 

  1. ماملامبو (Mamlambo)، رودخانه مزینت‌لاوا (Mzintlava River)، آفریقای جنوبی (South Africa).

 

ماملامبو

 

کشور زیبای آفریقای جنوبی محل تولد و زندگی ماملامبو است. ماملامبو باعث وحشت روستاییانِ کنار رودخانه می‌شود. ماملامبو‌ها سال 1997 به‌عنوان مقصر مرگ 7 نفر معرفی شدند. تعدادی از اجساد به صورتی کشف شد که صورت‌های آن‌ها به طرز وحشیانه‌ای مورد حمله قرار گرفته بود. شاهدان و محلی‌ها می‌گویند معمولاً در زمان طوفان حضور ماملامبو افزایش می‌یابد. این بدین معنی است که احتمال دارد این حیوان در هوای بد جنب‌وجوش بیشتری داشته باشد. شاهدان می‌گویند این حیوان حدود 20 متر طول دارد. همچنین ماملامبو سری اسبی شکل، بدنی شبیه ماهی و پوستی مانند تمساح دارد.

 

  1. چوپاکابرا (Chupacabra)، تگزاس (Texas)، ایالات‌متحده آمریکا

 

چوپاکابرا

 

زمانی که گزارش‌هایی مبنی بر قتل‌عام دام‌ها در آمریکای جنوبی افزایش یافت، مسئولین اعتقاد داشتند این قتل‌عام را سگ‌های ولگرد و یا انسان‌هایی که بیماری روانی دارند، انجام داده‌اند؛ اما کمی بعد از آن، عامل این کشتار بزرگ شکارچی زشتی شبیه سگ معرفی شد. این واقعه در کشورهایی مثل پورتوریکو، جمهوری دومینیکن، شیلی، کلمبیا، آرژانتین، پرو، مکزیک و حتی بخش‌هایی از ایالات‌متحده آمریکا اتفاق افتاد. رسانه‌های معروف به دنبال چوپاکابرا می‌گشتند.

گفته می‌شود چوپاکابرا یا «بُزِ مَکَنده» پوستی سیاه دارد و برآمدگی‌های تیزی بر روی پوست آن قرار گرفته است. تقریباً یک متر ارتفاع دارد و بعد از ایجاد یک سوراخ در سر یا گردن طعمه خود، خون آن را می‌مکد. هنوز کسی نمی‌داند این موجود واقعا یک موجود ناشناخته است یا سگی بدترکیب است که کمتر مشاهده می‌شود.

 

  1. منگوا (Mngwa)، تانزانیا (Tanzania)

 

منگوا

 

با وجود اینکه تمام حیات‌وحش آفریقا خطرناک نیست، ولی گزارش‌هایی مبنی بر وجود گربه شکارچی عظیم‌الجثه‌ای در آن منطقه وجود دارد. این گزارش‌ها به اوایل دهه 1900 میلادی بازمی‌گردند، در آن زمان تبِ کشفِ زوایای گوناگونِ دشت‌های آفریقا بسیار داغ بود. گفته می‌شود منگوا از شیر تهاجمی‌تر و از پلنگ سرعتی‌تر است.

این حیوان درنده شب‌ها در دشت‌های تانزانیا به دنبال طعمه (انسان یا غیر انسان) می‌گردد. منگوا خطوط راه‌راه خاکستری بر روی بدن خود دارد. همچنین طول پاهای آن حدود 2.5 متر است و حدود 180 کیلوگرم وزن دارد.

 

  1. پاگنده (Bigfoot)، پاسیفیک (Pacific Northwest)، ایالات‌متحده امریکا

 

پاگنده

 

 پا‌گنده معمولاً با نام‌های زیادی شناخته می‌شود و عموزاده‌های زیادی در سرتاسر جهان دارد. یتی (Yeti) در هیمالیا، ساسکواچ (Sasquatch) در آمریکای شمالی، یِرِن (Yeren) در چین و یاوی (Yowie) در استرالیا توصیفات فیزیکی بسیار شبیه به هم دارند. پاگنده‌ها شبیه به میمون، با موهایی بلند و قدی تقریبا بین 2 تا 3 متر شناخته می‌شوند.

رنگ این موجود با توجه به منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کند متفاوت است، در هیمالیا سفید و به‌صورت مرد برفی، در آمریکای شمالی قهوه‌ای تیره و در جنگل‌های مرکزی چین مایل به قرمز است. همچنین نوع رفتار آن از یک گیاهخوار آرام تا یک درنده شرور در مناطق مختلف گزارش‌ شده است. پا‌گنده قابل‌ تشخیص‌ترین جانور اساطیری محسوب می‌شود. ظاهراً این جانور بیشتر در مناطق کم‌جمعیت و پر از شاخ و برگ حضور دارد و به‌جز ردپا و شاخه‌های شکسته چیزی از خود به‌جای نمی‌گذارد.

 

  1. روپِن (Ropen)، پاپوآ گینه‌نو (Papua New Guinea)

 

روپِن

 

ساکنان یک جزیره دورافتاده که زندگی مدرن بر روی آن‌ها تأثیر زیادی نگذاشته است، کابوسی در زندگی خود دارند. این جزیره محل زندگی روپن است که فیزیکی شبیه پرنده دیوپکفالوس (Pterodactylus، نام یک دایناسور) دارد. به نظر می‌رسد جنگل‌های پاپوآی گینه‌نو مکانی عالی برای مخفی شدن هر جانوری است. آن‌طور که گفته می‌شود روپن بسیار شبیه دیوپکفالوس است و تفاوتش در این است که در دُمِ خود درخششی به دلیل زیست تابی (تولید و انتشار نور توسط موجودات زنده که در اثر واکنش‌های شیمیایی در بدن آن‌ها صورت می‌گیرد) دارد.

در بیشتر گزارش‌ها نیز گفته‌ شده است که بدن حیوان با موهای قهوه‌ای یا قهوه‌ای مایل به قرمز پوشیده شده است. روپن طولی حدودا بین 6 تا 9 متر دارد و هنگام پرواز شکار می‌کند. همچنین این موجود ظاهرا بیشتر از ماهی و موجودات دریایی تغذیه می‌کند.

 

  1. اِلف‌ها (Elves)، هافنارفیورذور (Hafnarfjordur)، ایسلند (Iceland)

 

اِلف‌ها

 

طبق بررسی که در ایسلند شده است، بیش از نیمی از افراد وجود اِلف‌ها (موجوداتی اساطیری با قدکوتاه) را تایید می‌کنند. زیستگاه ِالف در مناطق ناهموار ایسلند است. اعتقاد بر این است که اِلف‌ها با پروژه‌‌های ساختمانی که به محیط زندگی آن‌ها تجاوز کند مهربانانه برخورد نمی‌کنند و از تجهیزات سنگین انتقام می‌گیرند. ایسلندی‌ها نسبت به این همسایگان خود محتاط هستند و ترجیح می‌دهند جانب احتیاط را در رابطه با آن‌ها رعایت کنند. بعضی می‌گویند الف‌ها مهربان هستند و حتی با بعضی انسان‌ها معاشرت می‌کنند. یا حتی آن‌ها را برای صرف پنکیک و قهوه به منزلشان دعوت می‌کنند.

شما چه فکر می‌کنید؟ به نظرتان این موجودات واقعا وجود دارند؟

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید