بررسی آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد

افول هفتگی بیماران کرونایی

کدخبر: ۳۳۵۳۵۷
اقتصادنیوز: بررسی‌ها نشان می‌دهد طی یک هفته به میزان ۱۰ درصد از سطح بیماران کرونایی کاسته شده است، همچنین آمار مرگ‌و‌‌میر نیز نسبت به هفته قبل، افت ۱۵ درصدی را ثبت کرده است. این دو آمار تایید می‌کند که روند بیماری کرونا در کشور کاهشی بوده است.
افول هفتگی بیماران کرونایی

به گزارش اقتصادنیوز، روز گذشته، میزان مبتلایان روزانه ۱۰۷۳ نفر گزارش شد، همچنین رقم فوتی‌های روزانه نیز به ۸۰ نفر رسید. با آمار روز گذشته تعداد کل مبتلایان به رقم ۹۳ هزار و ۶۵۷ نفر رسید و  میزان کل درگذشتگان نیز ۵۹۵۷ نفر ثبت شده است. میزان مبتلایان طی یک روز ۴ درصد کاهش داشت، اما ۱۳ درصد به میزان فوتی‌های روزانه افزوده شده است. مسوولان وزارت بهداشت نیز تاکید کردند با توجه به کاهش مراجعات به بیمارستان‌ها، روند بیماری کرونا در ایران نزولی است.

جایگاه ایران در مبتلایان دنیا

روز گذشته، وزارت بهداشت اعلام کرد که میزان مبتلایان روزانه به رقم ۱۰۷۳ نفر رسیده است. این رقم نسبت به ۹ اردیبهشت روند نزولی ۴ درصدی را ثبت کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان مبتلایان نسبت به چهارشنبه هفته قبل به میزان ۱۰ درصد کاهش یافته است. این دو آمار نشان می‌دهد که هم در سطح روزانه و هم در سطح هفتگی روند میزان مبتلایان کاهشی بوده است. در مجموع میزان کل مبتلایان در ایران به رقم ۹۳ هزار و ۶۵۷ نفر رسیده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که با این آمار ایران از لحاظ تعداد مبتلایان در دنیا جایگاه نهم را ثبت کرده است. در روزهای اخیر، روسیه با شناسایی ۹۹ هزار بیمار کرونایی جایگاه هشتم دنیا را ثبت کرد. با این تفاوت که میزان فوتی‌های این کشور تنها ۹۷۲ نفر ثبت شده است. روسیه یکی از بالاترین سطح تست کرونا را در هفته‌های اخیر انجام داده است، به نحوی که از هر یک میلیون نفر ۲۲ هزار و ۶۰۰ تست انجام شده است. در ترکیه نیز از هر یک میلیون نفر، یازده هزار و ۲۴۲ نفر تست داده‌اند. اما رقم تست ایران به ۵ هزار و ۳۹۸ نفر رسیده است. ایتالیا با ۳۰ هزار نفر تست در یک میلیون جمعیت، بیشترین میزان تست در بین ۱۰ کشور نخست مبتلا به کرونا را دارد. ظرفیت تست آمریکا که بیشترین میزان مبتلایان را دارد، ۱۷ هزار تست در یک میلیون عنوان شده است. در بین بیشترین کشورها با ابتلا به کرونا، آمریکا با شناسایی یک میلیون و ۳۵ هزار نفر در رتبه نخست قرار دارد، پس از آن اسپانیا با ثبت رقم ۲۳۲ هزار و ۱۲۸ نفر در رتبه دوم قرار گرفته است. همچنین ایتالیا نیز با ثبت رقم ۲۰۱ هزار و ۵۰۵ نفر در رتبه سوم قرار گرفته است. در بین این کشورها، آمریکا با ۵۹ هزار فوتی بیشترین میزان مرگ را ثبت کرده است و ایتالیا با ثبت ۲۷ هزار نفر در رتبه بعدی قرار دارد. اسپانیا و فرانسه نیز حدود ۲۳ هزار فوتی را ثبت کرده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در روز گذشته میزان فوتی‌های روزانه در ایران نیز به ۸۰ نفر رسیده، این رقم نسبت به روز قبل افزایش ۱۳ درصدی را ثبت کرده، اما نسبت به چهارشنبه هفته قبل به میزان ۱۵‌درصد کاهش را ثبت کرده است. میزان فوتی‌های کشور در دو هفته اخیر همواره دو رقمی گزارش شده است. بر اساس آمارهای وزارت بهداشت در روز گذشته کل تست‌های انجام شده در ایران به رقم ۴۵۳ هزار و ۳۸۶ نفر رسیده است. به این معنی که روز گذشته حدود ۱۰ هزار و ۸۰۰ آزمایش روزانه انجام شده و از میان هر ۱۰ آزمایش انجام شده در ایران جواب یک نفر مثبت اعلام شده است.

 

06-02

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید