شگرد شناخت دروغگوها

کدخبر: ۳۷۳۱۸۵
اقتصادنیوز: طبق مطالعات اخیر، هیچ فرمول جادویی برای تشخیص اینکه کسی به شما دروغ می‌گوید وجود ندارد. برخلاف پینوکیو، مردم بینی جادویی ندارند که هنگام دروغ گفتن رشد کند، اما هنوز هم برخی روش‌های شناسایی وجود دارد.
شگرد شناخت دروغگوها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، هنوز برخی علائم وجود دارد که نشان می‌دهد ممکن است فردی حقیقت را نگوید. در ادامه برخی از موارد را به شما خواهیم گفت:

لبهایشان را به هم فشار می‌دهند 

دکتر جو ناوارو در مقاله‌ای برای مجله روانشناسی امروز توضیح می‌دهد، اگر شخصی که با او صحبت می‌کنید لب‌های خود را فشار داده یا لب هایش را ناپدید می‌کند، این نشانه‌ای از احساس اضطراب یا استرس است. گرچه این ثابت نمی‌کند که وی به شما دروغ می‌گویند، اما نشان دهنده ناراحتی است.

آن‌ها حرکات خود را کنترل می‌کنند

افراد برای دروغ‌های کوچک سعی می‌کنند جدی ظاهر شوند بنابراین شخصی که دروغ کم خطری می‌گوید ممکن است سعی کند حرکت دست و بازو را کنترل کند و این باعث سفت و سخت شدن ظاهر آن‌ها می‌شود.

آن‌ها بیشتر حرکت می‌کنند

با این حال، شخصی که چیزی بسیار جدی را پنهان می‌کند، ممکن است حرکت بیشتری کند. دکتر الکساندرا ساگان رواندرمانگر در CBC می‌نویسد: «افرادی که دروغ‌های پرخطایی می‌گویند، مانند مجرمان، طی تحقیقات پلیس، حرکات دست و بازو را ناخودآگاه افزایش می‌دهند.»

آن‌ها صدای خود را تغییر می‌دهند

دیوید ماتسوموتو، استاد روانشناسی در دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو، دریافت که در برخی فرهنگ‌ها، دروغ گفتن منجر به تغییر در تن صدا می‌شود. تحقیقات وی نشان می‌دهد که هنگام دروغ گفتن، شرکت کنندگان چینی تمایل دارند با صدا‌های بالاتر صحبت کنند، در حالی که اسپانیایی زبان‌ها تمایل دارند در تناژ پایین‌تر صحبت کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید