کاهش دما تا 10 درجه در نیمه شمالی و غربی ‌

کدخبر: ۳۸۰۹۰۵
از جمعه هفته جاری تا یکشنبه آینده، کاهش دما بین 5 تا 10 درجه در نیمه شمالی و غربی کشور و از روز شنبه در نیمه شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود.
کاهش دما تا 10 درجه در نیمه شمالی و غربی ‌

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس؛ صادق ضیائیان  در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد:‌امروز در اغلب مناطق کشور‌ سکون نسبی جو حاکم است که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت موجب تشکیل و تجمیع غبار محلی و افزایش غلظت آلاینده‌ها می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده سامانه بارشی از شمال‌غرب و غرب کشور وارد می‌شود و در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، همدان، کردستان، زنجان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، قزوین،‌ تهران، البرز، گیلان همچنین غرب مازندران و بخش‌هایی از استان مرکزی، سبب بارش باران خواهد شد و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز پنج‌شنبه چهارم دی ماه فعالیت این سامانه گسترده‌‌تر می‌شود و کل نیمه غربی کشور و بخش‌هایی از شرق،‌ شمال‌شرق و مرکز کشور را در بر خواهد گرفت.

ضیائیان اضافه کرد: بارش در مناطق جنوبی کشور به ویژه استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و شمال خلیج‌فارس با رعد و برق  و وزش باد شدید موقت در برخی ساعات همراه است همچنین در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ وجود دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: ‌روز پنج‌شنبه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل خزر بارش در سواحل دریای خزر شدت می‌یابد؛ شدت بارش‌ها روز پنج‌شنبه در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری،‌ غرب فارس،‌ گیلان، اردبیل و شمال و شرق خوزستان خواهد بود.

وی بیان کرد: ‌روز جمعه پنجم دی بارش در اغلب مناطق کشور غیر از جنوب‌شرق خواهیم داشت و به تدریج با حرکت سامانه به سمت شرق بارش در نوار غربی کشور کاهش می‌یابد.

ضیائیان افزود: شدت بارش‌ها روز جمعه در استان‌های مازندران،‌گلستان و گیلان، بخش‌هایی از خراسان رضوی و خراسان شمالی خواهد بود.

وی اظهار کرد: روز شنبه 6 دی ماه این سامانه در شرق سواحل خزر، بخش‌هایی شمال شرق کشور فعال است و روز یکشنبه از کشور خارج می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: از جمعه هفته جاری تا یکشنبه آینده کاهش دما بین 5 تا 10 درجه در نیمه شمالی و غربی کشور و از روز شنبه در نیمه شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: از اواخر وقت فردا تا روز شنبه 6 دی دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود و از اواخر وقت پنج‌شنبه شمال دریای‌خزر و روزهای جمعه تا یکشنبه خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

وی افزود: در مناطقی که ذکر شد غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک‌، آسیب دیدن شناورهای سبک، پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در فعالیت های دریایی در ساحل و فعالیت‌های فراساحل پیش‌بینی و توصیه می‌شود ممنوعیت تفریحات آبی و شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و تفریحی و فعالیت شیلاتی و اتخاذ تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان در پشتیبانی صنایع دریایی به‌ویژه فراساحل  در دستور کار باشد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 27 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و تبریز با کمینه دمای 6 زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران فردا نیمه‌ابری همراه با غبار محلی و در بعدازظهر افزایش ابر گاهی بارش باران پیش‌بینی می‌شود بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 8 و 3 درجه خواهد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید