سقوط از آسمان "نود" به دره "فوتبال برتر"

کدخبر: ۴۹۲۷۱۵
نود که بدون شک بهترین برنامه ورزشی صداوسیما بود حالا جای خود را به فوتبال برتری داده که درست مثل فوتبال ایران دیگر برتر نیست و مخاطب زیادی هم ندارد.
سقوط از آسمان "نود" به دره "فوتبال برتر"

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین؛ قرار بود روال چند ساله "نود" که به ادعای مدیران صداوسیما با کسالت و خستگی همراه شده بود جای خود را به یک برنامه خلاقانه بدهد اما شد آن چه امروز می بینیم! تصمیم گیری عجولانه و سلیقه ای چند مدیر یکی از محبوب ترین و البته موثرترین برنامه های ورزشی تاریخ صداوسیما را که از کیفیت قابل توجهی برخوردار بود را از خانه های مردم حذف کرد تا بتوان به جرات گفت یکی از برنامه هایی که مردم را به تلویزیون پابند کرده بود هم از کنداکتور حذف شود!

نتیجه ادعای "خروج از مدار" حالا دوشنبه ها از شبکه سه پخش می شود اما فردای آن در کوچه و خیابان خبری از گفت وگو درباره آن چه شب گذشته رخ داده نیست چرا بینندگان عام "فوتبال برتر" بسیار اندک هستند؛ درواقع برنامه ای که ساعت ۲ بامداد هم بینندگان میلیونی داشت جای خود را به برنامه ای داده که حتی اگر به قول عادل ساعت ۲۲:۳۰ و سر ساعت هم شروع شود بازهم کسی رغبت نگاه کردن به آن را ندارد. مخاطب برنامه نود نه فقط مردان جوانان و علاقمندان به فوتبال بلکه حتی قشر خارج از آن نظیر زنان خانه دار و حتی زنان و مردان سالخورده نیز بودند که با وجود تمام انتقادهایی که گاه به عادل انجام می دادند اما دوشنبه ها را با نود به خاطر می آوردند.

کیفیت و صحت اطلاعات برنامه نود را نه فقط مردم حتی اهالی فن از همه برنامه ها بالاتر می دانستند و به نوعی در رقابت با بهترین برنامه ورزشی صداوسیما رقبا برای رتبه دوم تلاش می کردند و امیدی به رسیدن به جایگاه آن را نداشتند اما به یک باره بدون درنظر گرفتن خواسته مردم مدیران آخرین برگ برنده خود را هم سوزاندند و در همان روزهایی که عادل فردوسی پور جایزه بهترین برنامه را از نگاه مردم دریافت می کرد او را حذف کردند؛ یک دهن کجی واضح به نظر مردم!

تاریخ فینال لیگ قهرمانان آسیا را فراموش نمی کند جایی که بسیاری از مردم به خاطر دیدن این بازی با صدای عادل فردوسی پور روی به فضای مجازی آوردند و حاضر شدند از حجم اینترنت خود استفاده کنند تا فقط با صدای او فوتبال ببینند!

شاید فردوسی پور از فرزندش که همان نود بود فاصله گرفت؛ شاید مردم دیگر نگران دیرخوابیدن های دوشنبه شب خود نباشند و البته فوتبال یک ذره بین و حراست مهم خود را بالای سر نداشته باشد اما آن که ضرر کرد مدیران و صداوسیما بودند؛ آنان که به راحتی بدون مطالعه و عاقبت اندیشی فردوسی پور و نود را کنار گذاشتند تا به خیال خودشان با تغییرات بینندگان را هم همراه خود کنند.

البته کاهش چشمگیر کیفیت برنامه های ورزشی صداوسیما فقط به ماجرای نود و فوتبال برتر ختم نمی شود. سه شنبه و چهارشنبه بسیاری از فوتبال دوستان در انتظار حضور دکتر حمیدرضا صدر در کنار جاودانی بودند تا علاوه بر دیدن مسابقات جذاب لیگ قهرمانان اروپا، زیبایی های فوتبال را با کلام گرم و دلنشین مرحوم صدر بشنوند اما حالا همه چیز تغییر کرده و آن برنامه ها جای خود را به تبلیغ های پرتعداد مجری و خبرهای سوخته کمک مجری داده؛ مردی که هرچه تلاش کرد نیمار را نشناخت!

نکته قابل توجه این است که گویا مسئولان صداوسیما هم برایشان مهم نیست که مخاطبانشان چنان ریزش کردند که نامی از فوتبال برتر و گزارش ورزشی در برنامه های پرمخاطب شان نیست که اگر این گونه بود دست از لجبازی برمی داشتند و نود را به مدار صداوسیما برمی گرداندند. به نظر می رسد به جای مخاطب و خواسته مردم آن چه که برای آن ها مهم است صرفا سلیقه شخصی و به کرسی نشاندن حرف های خودشان است!

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید