نیم‌قرن با اقتصاد ایران، 29 خرداد

اخراج 52 نفر از وزارت دارایی به علت سوء‌استفاده مالی

کدخبر: ۵۰۲۶۴۴
اقتصادنیوز : نیم قرن با اقتصاد ایران روایتی است از تحولات، شخصیت‌ها و شاخص‌های اقتصاد ایران و موضوعاتی که به نوعی با اقتصاد ایران ارتباط پیدا می‌کنند.شرایط فعلی اقتصادی ارتباط مستقیمی با گذشته آن دارد.
 اخراج 52 نفر از وزارت دارایی به علت سوء‌استفاده مالی

ما در این بخش تلاش داریم اخبار و گزارش‌های اقتصادی را به گونه‌ای به تصویر بکشیم تا مخاطب با مطالعه آنها به شناخت نسبی از اوضاع اقتصادی ایران دست یابد.« اقتصادنیوز » از آبان 1399 هر روز اقدام به انتشار اخبار و گزارش‌های اقتصادی همان روز سال‌های 1350، 1360، 1370، 1380 و 1390 کرد.

پارسال نیز هر روز در بخش «نیم قرن با اقتصاد ایران» اخبار همان روز در سال‌های اول هر دهه در نیم قرن گذشته را منتشر کردیم.

در ابتدای قرن پانزدهم با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان در سال‌های 1352، 1362، 1372، 1382 و 1392 تقدیم مخاطبان می‌شود.

29 خرداد 1352؛ میدان بزرگ‌ تره‌بار تهران در یک میلیون متر ساخته می‌شود

اتاق اصناف به‌منظور اصلاح امور توزیع تره‌بار و میوه تصمیم به تدوین طرحی برای ساختمان میدان بزرگ تهران گرفت و همزمان با ساخته شدن میدان بزرگ پایتخت در مناطق شهر نیز مراکز توزیع وابسته به میدان مرکزی ساخته خواهد شد.

اقدام اتاق اصناف در زمینه ساخت میدان بزرگ و مرکزی تهران از مهم‌ترین اقدامات این واحد صنفی است و در صورت اجرا شدن چنین طرحی اتاق قادر خواهد بود سیاست‌های کلی و نقطه‌نظرهای اجتماعی و اقتصادی خود را با اصلاح وضع توزیع به مرحله اجرا درآورد.

نخستین بار در نظر بود میدان بزرگ تهران به وسیله شهرداری در اراضی یاغچی‌آباد ساخته شود و بدین منظور نزدیک به یک میلیون متر از اراضی وقفی این منطقه برای پیاده کردن طرح میدان اختصاص یافته بود، ولی با آنکه مطالعات لازم به وسیله مهندسان مشاور انگلیسی و شهرداری آماده شد، به سبب تصویب قانون نظام صنفی این طرح موکول به آینده شد.

29 خرداد 1362؛ اخراج 52 نفر از وزارت دارایی به علت سوء‌استفاده مالی

روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: به دنبال تحقیق و بررسی‌هایی که از طرف این وزارتخانه در مورد سوء‌استفاده‌های مالی اعم از اختلاس و ارتشاء بعضی از کارمندان کادر مالیاتی این وزارتخانه به عمل آمد، ظرف هفته‌های اخیر 52 نفر در این رابطه از وزارتخانه اخراج شدند.

ضمنا دادگاه انقلاب اسلامی کرج نیز از چند ماه قبل تحقیقاتی را در همین رابطه در اداره امور اقتصادی و دارایی کرج آغاز کرده که اخیرا منجر به بازداشت 17 نفر از کارکنان این اداره شده است.

29 خرداد 1382؛ اجازه نمی‌دهیم «لمپن‌ها» در مجامع شرکت‌ها جولان دهند

دبیرکل سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، برنامه‌های تازه خود را برای پذیرش سهام شرکت‌های جدید و تسریع در صدور مجوز افزایش سرمایه‌های درخواستی اعلام کرد.

حسین عبده تبریزی گفت: به زودی سهام بانک کارآفرین به عنوان نخستین بانک خصوصی کشور در بورس عرضه خواهد شد که این اقدام در جهت توسعه بازار و حضور گسترده‌تر بخش خصوصی فعال در بازار پولی کشور خواهد بود.

دبیرکل بورس ضمن تاکید بر نقش مهمی که نقد مطبوعات می‌تواند در فضای بازار سرمایه داشته باشد‌، گفت: برخی موارد در مجامع عمومی شرکت‌ها طی هفته‌های اخیر رخ داده، سازمان بورس ضمن برخورد با این موارد در جهت دفاع از حقوق سهامداران جزء اجازه نمی‌دهد لمپن‌ها در مجامع شرکت‌ها جولان دهند و باج‌خواهی کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید