در خطبه نمازجمعه رئیس مجلس مطرح شد

قطعنامه پیشنهادی ایران برای جلوگیری از خودفروشی و فحشا در دنیا

کدخبر: ۵۳۸۷۸۸
اقتصادنیوز: ماشین زمان در مرور مطبوعات 12 آذر ایران در دهه‌های گذشته بخش‌هایی از خطبه‌های نماز جمعه مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی در سال 1362 را منتشر کرده است.
قطعنامه پیشنهادی ایران برای جلوگیری از خودفروشی و فحشا در دنیا

به گزارش اقتصادنیوز ، در این مطلب آمده است: اکبر هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نمازجمعه اعلام کرد: «مساله قابل‌توجه دیگری هم داشتیم که قابل بحث است. ابتکاری است که ایران در سازمان ملل کرد و موفق شد. ما این مورد را اولین گام به طرف اصلاح اخلاقی دنیا می‌دانیم. یکی از حرکت‌های بسیار موثر ایران این بود که پیشنهاد کرد که مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای صادر بکند و از دولت‌های عضو بخواهد که با فحشا و منکرات مبارزه بکنند و جلو اینکه بخشی از مردم و زنان دنیا که انسان‌های شریف و قابل توجهی می‌توانند باشند، اینها تبدیل بشوند به وسیله عیاشی برای مردم عیاش دنیا، گرفته بشود و خودفروشی‌ها و ترویج فحشا و کثافت‌کاری‌ها در دنیا جلویش گرفته بشود.»

نیم‌قرن با اقتصاد ایران، 12 آذر

رئیس مجلس اعلام کرد: این قطعنامه با همکاری 6 کشور اسلامی به کمیسیون اجتماعی سازمان ملل رفت و با بیش از 100 رای موافق تصویب شد و انشاء‌ا... در مجمع عمومی سازمان ملل هم رای مناسب خواهد داشت. گرچه کشورهای مستکبر تقریبا همه کشورهای غربی مثل آمریکا، فرانسه، آلمان، بلژیک، اتریش، انگلستان، کانادا، اسرائیل، سوئد، سوئیس، نروژ، دانمارک و فنلاند و این تیپ کشورها مخالفت کرده‌اند و یا رای ممتنع داده است.

خب آنها بدهند آنها اصلا زندگی‌شان این است اما خوشبختانه آنچنان زمینه‌ای در دنیا وجود دارد که یک چنین قطعنامه‌ای به تصویب می‌رسد که انشاء‌ا... می‌تواند برای آینده‌ای اخلاق اسلامی در دنیا میدان درست بکند و راه را برای یک حرکت صحیح انسانی باز کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید