طرح آخوندی برای وام مسکن یکم رونمایی شد

تدبیر وزیر راه و شهرسازی برای کوتاه کردن زمان انتظار وام مسکن

کدخبر: ۱۸۲۵۵۰
یکی از مشکلاتی که بر سر راه خانه اولی ها وجود دارد مدت زمانی ست که باید برای دریافت وام در نوبت بمانند. این مساله گاه موجب می شود تا آنها فرصت های طلایی که در بازار مسکن پیش می آید را از دست بدهند. در این راستا وزیر راه وشهرسازی از طرح پیشنهاد اصلاح ساختار پس‌انداز در صندوق پس‌انداز مسکن یکم با رئیس‌جمهوری خبر داد.
تدبیر وزیر راه و شهرسازی برای کوتاه کردن زمان انتظار وام مسکن

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی گفت: پیشنهاد من به رئیس‌جمهوری این است که طول دوره انتظار برای اعطای تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم را از هر ۶ ماه یک برابر به هر پنج ماه یک برابر کاهش یابد.

به این معنا که متقاضیان خانه‌اولی بتوانند به جای انتظار یکساله برای دریافت تسهیلات،بعد از 10 ماه سپرده‌گذاری در این صندوق تسهیلات خود را دریافت کنند. آخوندی درحالی از طرح پیشنهاد اصلاح ساختار پس‌انداز در صندوق پس‌انداز مسکن یکم خبر می‌دهد که از هفته‌ها قبل این پیشنهاد در قالب دو تغییر مهم در شرایط پس‌انداز و دریافت تسهیلات برای خانه‌اولی‌ها به نفع رونق بازار مسکن و حمایت از گروه‌های مصرفی،در قالب کاهش مدت زمان انتظار برای دریافت تسهیلات و همچنین کاهش مبلغ اقساط ماهانه به واسطه افزایش طول دوره بازپرداخت مطرح شده بود.

به اعتقاد وزیر راه و شهرسازی برنامه‌های آتی در دولت، مجلس و شهرداری برای دو دهه آینده باید بر این مطلب متمرکز باشد که چگونه کیفیت زندگی در بافت‌های شهری ارتقا یابد.آخوندی با تاکید بر اینکه در حال حاضر کیفیت زندگی نازل شهری سبب ناخرسندی بسیاری است، گفت: اقدامات عملیاتی وزارت راه و شهرسازی برای ارتقای کیفیت زندگی شهری توانمندکردن مردم است که در بحث توانمندکردن مردم در بافت‌های فرسوده و غیر فرسوده با تکیه بر نظام پس‌انداز و راه‌اندازی صندوق پس‌انداز یکم و افزایش میزان تسهیلات به مردم و همچنین کاهش نرخ سود، تلاش‌های قابل توجهی انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر آنکه دولت افزایش قدرت خرید را در جهت توانمندکردن مردم با تکیه بر نظام پس‌انداز افزایش داده است، افزود: نرخ سود تسهیلات خرید مسکن در بافت فرسوده ۸ درصد و در سایر بافت‌ها 5/ 9درصد است که رقم مناسبی است.وی گفت: بر اساس آمارها در حال حاضر ۲۶۰ هزار نفر در صندوق پس‌انداز مسکن یکم ثبت نام کرده‌اند که به‌طور میانگین، روزانه ۸۰۰ نفر در صندوق ثبت‌نام می‌کنند که ما باید بتوانیم این رقم را افزایش دهیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید