هنگام خرید رنگ مو به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

کدخبر: ۳۴۸۵۸۱
رنگ کردن مو در گذشته‌های نه‌چندان دور تنها با هدف پوشاندن موهای خاکستری یا سفید بوده است. اما امروزه فرقی ندارد که جوان باشید یا پیر، این عمل کار جذابی است. این مقاله راهنمای کاملی برای آن دسته از افرادی است که قصد دارند تا در خانه، موهایشان را رنگ کنند.
هنگام خرید رنگ مو به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

 همانطور که می‌دانیم انواع رنگ مو با برندها و ویژگی‌های مختلف در بازار موجود است. پس اگر قصد خرید رنگ مو دارید، این مقاله می‌تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهد. چون زمانی که برای رنگ کردن مو به آرایشگاه می‌رویم، اغلب  خیال‌مان بابت نتیجه راحت است. اما زمانی که انتخاب برند و نوع رنگ مو برعهده خودمان است، حساسیت‌های کار خود را نشان خواهد داد. 

مشخص کردن هدف اصلی از رنگ کردن مو

اگر هدف‌تان پوشاندن موهای سفید یا خاکستری‌تان است، رنگ مویی را انتخاب نمایید که دقیقا برای این منظور طراحی شده‌ است. چنین رنگ‌هایی قادرند تا موهای سفید و خاکستری‌تان را به نحوی تغییر ‌دهند تا رنگ به خوبی روی آن بنشیند. اگر جز آن دسته از افرادی هستید که تمایل دارند تا رنگ موهای خاکستری‌شان تفاوت چندانی با موی طبیعی نداشته باشد، مجبور به انتخاب رنگ‌هایی هستید که اختلاف جزیی با رنگ موی طبیعی‌تان داشته باشد.

برخی از افراد برای خرید رنگ مو بدون داشتن اطلاعات و یا دانش کافی، فقط وارد فروشگاه یا داروخانه می‌شوند و رنگ موی دلخواه‌شان را براساس رنگ‌های کاتالوگی که جلوی‌ رویشان گذاشته می‌شود، انتخاب می‌کنند. به احتمال بسیار زیاد، نتیجه‌ای که در انتظارش بوده‌اند، عایدشان نمی‌شود. بنابراین، بهتر است به جای این کار، اطلاعات درج شده روی بسته رنگ مو را با دقت بخوانید تا اطلاعات کامل‌تری از رنگی که انتخاب کرده‌اید، داشته باشید. به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از رنگ کردن مو ، برند مورد نظر را مشخص کنید تا نتیجه بهتری از رنگ کردن موهای خود بگیرید.

رنگ مو گرم یا سرد

اگر تمایل به استفاده از رنگ مو گرم دارید، باید هنگام خرید به کلمه "طلایی" (golden) معادل گرم (warm)  دقت کنید. اما اگر بیشتر تمایل به استفاده از رنگ‌های سرد دارید باید به‌دنبال عبارت "خاکستری" یا همان ash بر روی جعبه باشید.

با این‌ حال، توصیه می‌شود برای جلوگیری از تغییرات شدید هنگام رنگ کردن مو، به دنبال انتخاب رنگ موهایی باشید که  از خانواده رنگ موی طبیعی خودتان باشد. به‌عنوان مثال اگر موهای قهوه‌ای متوسط دارید، قهوه‌ای طلایی متوسط (medium golden brown) یا قهوه‌ای خاکستری متوسط (medium ash brown)، قهوه‌ای روشن‌ یا قهوه‌ای تیره‌ برای شما عالی است.

رنگ مو موقت یا دائمی؟

در هنگام خرید رنگ مو به عبارت‌هایی مانند موقت (temporary) ، نیمه دائمی (semi-permanent) و دائمی (permanent یا demi-permanent) دقت کنید. باید بدانید که رنگ موهای موقت پس از سه یا چهار بار شست‌وشو با شامپو از بین می‌روند. رنگ‌های نیمه دائمی پس از ۷ تا ۱۲ بار شست‌وشو با شامپو دوام دارند؛ البته در برخی از انواع آن تا ۲۸ بار شستن هم دوام می‌آورند. رنگ موهای دائمی تنها با کنده شدن یا کوتاه کردن موها از بین خواهند رفت.

به طور کل، رنگ‌های موقت به دو صورت رقیق و غلیظ در بازار موجودند که نوع رقیق آن برای ایجاد رنگ روشن و نوع غلیظ برای ایجاد رنگ تیره مناسب است.

هنگام رنگ کردن مو چه رنگی را انتخاب نماییم؟

شاید سخت‌ترین انتخاب پیش رو هنگام رنگ کردن مو ، انتخاب رنگ مناسب است. برای انتخاب رنگ مناسب، علاوه بر ویژگی‌های ظاهری و شخصیتی، در نظر گرفتن نکات زیر نیز ضروری است:

  • رنگ پوست: رنگ مو‌ انتخابی شما نباید با رنگ صورت‌تان یکی باشد زیرا باعث محو شدن چهره‌ شما می‌شود. برای مثال، اگر رنگ پوست‌ زردی دارید، رنگ موهای سرد و بلوند ترکیب طبیعی و در عین حال زیبایی خواهد شد. برای پوست‌های سرد، انتخاب رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای روشن، بلوند خاکستری یا طلایی گزینه‌های خوبی هستند. همواره به این نکته توجه داشته باشید که رنگ مو می‌تواند روی شکل صورت شما تأثیر شگرفی داشته باشد و باعث چاق یا لاغر نشان دادن آن شود.
  • رنگ چشم: رنگ چشم‌های شما فاکتور مهمی در رنگ کردن مو است. برای مثال، اگر رنگ چشم‌هایتان آبی است، انتخاب رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای کاراملی یا طلایی سبب می‌شود تا چشم‌هایتان آبی‌تر به‌نظر برسند. یا اگر رنگ چشم‌هایتان ‌سبز است، پیشنهاد می‌کنیم از رنگ‌هایی با توناژ قرمز آتشین یا قرمز ملایم استفاده نمایید.

حساسیت به رنگ مو

اگر شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که حساسیت‌های شدیدی به مواد شیمیایی دارید و یا نگران جذب مواد شیمیایی به پوستتان هستید، باید نکات زیر را هنگام رنگ کردن مو در نظر داشته باشید.

این حساسیت‌ها کاملا طبیعی است زیرا که براساس مطالعات صورت گرفته، رنگ‌ موهای شیمیایی می‌توانند سبب واکنش‌های آلرژیک و یا حتی سرطان شوند. علت این مهم را می‌توان در آمونیاک و هیدروژن ‌پراکسید استفاده شده در آنان جست‌وجو نمایید.

 از جمله ضررهای هیدروژن‌پراکسید این است که رنگ طبیعی مو را سفید کرده و با آزادسازی اکسیژن، سبب نشستن مواد شیمیایی بر روی موها‌ می‌شود.

 آمونیاک نیز با از بین بردن کوتیکول‌های اطراف مو سبب وارد شدن مواد شیمیایی به درون بافت مو می‌شود. علت تغییر برگشت ناپذیر رنگ موها پس از استفاده از رنگ‌های دائم همین موضوع است.

در نهایت این مواد می‌توانند آسیب‌های جدی به مو وارد کنند و همچنین سبب تحریک پوست، چشم و سیستم تنفسی شوند. این تحریکات خود را به صورت واکنش‌های آلرژیک مانند احساس سوختگی، قرمزی، ورم صورت و غیره نشان می‌دهند.

برای جلوگیری از این آسیب‌ها و تحریکات، لازم است تا هنگام رنگ کردن مو از رنگ‌هایی استفاده شود که درصد آمونیاک و هیدروژن ‌پراکسید آنان بسیار کم باشد. اینجاست که کیفیت، اهمیت خود را نشان می‌دهد.  

mis o mister

انتخاب اکسیدان

دیگر فاکتور مهم در رنگ کردن مو، اکسیدان است که بخش جدانشدنی در رنگ کردن مو به شمار می‌آید. اکسیدان‌ها در انواع3 ، 6، 9 و 12 درصد در بازار موجودند. انتخاب نوع اکسیدان بر اساس رنگ پایه شماست. برای داشتن رنگ مو زیبا باید اکسیدان مناسبی را خریداری نمایید.

  • اکسیدان ۳ درصد (شماره‌ نیم): ضعیف‌ترین نوع اکسیدان است. این درصد از اکسیدان برای هایلایت کردن یا استفاده از رنگ‌های تیره مثل قهوه‌ای و مشکی کاربرد دارد.

  • اکسیدان ۶ درصد (شماره‌ی ۱): این نوع از اکسیدان برای رنگ‌ کردن موی سفید، دکلره کردن و رنگ ریشه‌ مناسب است.

  • اکسیدان ۹ درصد (شماره‌ ۲): اکسیدان 9 درصد برای دکلره و روشن کردن مو مناسب است.

  • اکسیدان ۱۲ درصد (شماره ۳): این اکسیدان درجه روشن‌کنندگی بسیار بالایی دارد و برای دکلره کردن مو استفاده می‌شود. توصیه ما به شما این است تا حد ممکن از این شماره اکسیدان استفاده نکنید زیرا که صدمات جبران ناپذیری به مو وارد می‌کند.

برای رنگ کردن مو کدام برند را انتخاب کنیم؟

با توجه به تمامی نکات گفته شده در بالا، پیشنهاد ما به شما استفاده از برند رنگ مو اسکالیم است. اسکالیم برندی ایتالیایی است که در تولید محصولات خود از دانش و تخصص متخصصان زیبایی و سلامت پوست و مو بهره جسته، تا با کمترین میزان آسیب به مو، زیباترین رنگ مو را تولید کند.

از جمله ویژگی‌های مهم رنگ مو اسکالیم، مقدار بسیار کم آمونیاک استفاده شده در آن است. برند اسکالیم سعی کرده است تا به جای استفاده از مواد شیمیایی، بیشتر از مواد گیاهی مفید مانند روغن آرگان استفاده کند. همین ترکیبات استفاده شده در رنگ مو اسکالیم است که سبب تمایز این برند با دیگر برندهای موجود در بازار می‌شود.

رنگ موی اسکالیم شامل 91 رنگ طبیعی جذاب و متنوع در 22 گروه است که بر اساس رعایت اصول استاندارد و پیشرفته‌ترین روش‌های علمی روز اروپا ساخته شده است. ماندگاری منحصر به فرد، قدرت پوشانندگی بالا و براق کردن موها از ویژگی‌های بارز این برند است.

رنگ موی خود را از چه فروشگاه‌هایی تهیه نماییم؟

متاسفانه به دلیل وفور برندهای تقلبی در بازار، باید خریدهای خود را به فروشگاه‌های مطمئن، محدود کنید. در صورتی که به دلیل کمبود وقت، به دنبال فروشگاه اینترنتی معتبری هستید که با خیال راحت از آن خرید کنید، پیشنهاد ما به شما فروشگاه لوازم آرایشی میس و مستر است. فروشگاهی که شعار آن انتخاب، مشاوره و لذت خرید آنلاین است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید